Gå til innhold

Hjelp meg med beregning

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vil komme med synspunkter når det gjelder beregning av befruktning når jeg hadde sex med nr. 1 den 23 oktober og med nr. 2 den 27 oktober. EL hadde jeg 27 oktober i følge min menstruasjonssyklus. Det er vel nr. 2 som er faren eller? Jeg skal på UL neste uke, så da får jeg vel en viss peiling. Men hvor mange dager kan avviket være på når man får termindato på UL?

Fortsetter under...

Hei :)

Dette var ganske nært EL med begge to... Så det blir vanskelig å si hvem som er faren. Jeg vet ikke hvor stor forskjell det ville blitt på UL heller da, med så få dager mellom. Kan du ikke forklare situasjonen på UL og høre hva den som tar UL mener om saken?

Hvordan er det med de aktuelle fedrene da, vet de om tvilen osv?

Uff, herregud. Hvor dum kan det gå an å bli :( Føler meg ikke akkurat høy i hatten. Jeg har sagt til nr. 2 (27/10) at han er faren. Har tenkt til å ta abort uansett, men hvis det viser seg på UL at nr. 1 (23/10) er mer sannsynlig far, blir jeg usikker. Vil heller ha unge med nr. 1.

Gruer meg noe enormt til UL. Skal på sykehuset på mandag. Det virker veldig lenge til nå :(

Hilsen HI

Det er nå helt normalt å ha sex og også veldig normalt å ha sex med litt forskjellige typer, så jeg kan ikke si meg enig i at du er dum da. Men en vanskelig situasjon du har havnet i. Hvis du absolutt på ingen måte vil ha barn med nr 2, så er vel abort et riktig valg?

Håper at du får god hjelp på sykehuset da og at de kan gi deg noen svar om hva de mener er mest sansynlig. Ikke mange dagen igjen til mandag nå da. Lykke til :)

Hadde et meget lignende problem! Du får nok ikke vite om det er nr 1 eller nr 2, desverre. Jeg spurte om det på ul, og de kunne ikke svare meg. Du må huske på at sædceller kan leve i opptil 5 dager inni deg, så det kan hende nummer 1's soldater lå klar og ventet på egget, eller det kan hende de hadde gitt opp, og nummer 2's friske og raske svømte avgårde og stakk av med "seieren". Veldig vanskelig dette her :(

Annonse

Uff, det var det jeg var redd for. Håpløst å kunne si noe sikkert.

I og med jeg hadde el den 27 og jeg hadde sex med nr. 2 fra den dagen og ut hele den uken flere ganger om dagen, antar jeg at han er faren. Men dersom ul viser at jeg er lenger på veg enn jeg har regnet ut selv istedet for kortere, da vil jeg begynne å tvile igjen.

Nr. 2 er ikke aktuell som far da han ikke vil ha noe med noe eller noen å gjøre faktisk. Derfor blir det abort uansett med han. Jeg makter desverre ikke å være helt alene med et barn hverken økonomisk eller emosjonelt. Men som sagt hvis det kan være nr. 1 ønsker jeg egentlig å beholde. Ikke det at han kommer til å være så interessert heller, men ihvertfall litt mer enn han andre. Dessuten er det en viss aldersforskjell her både i sinn og i skinn som spiller inn for min del.

Beholdt du barnet og ble du alene med ansvaret? Ble farskapstest tatt?

Hilsen HI

Det er helt umulig å si hvem som er faren med så kort mellomrom.

Hadde samme problemet som deg, sex med to forskjellige med fire dagers mellomrom.

Du kan ha hatt eggløsning når som helst, selv om du har regelmessig mens.

Den datoen du får ved menstrasjonssyklusn er bare en ca-dato.

Sædseller kan leve i deg i 7 dager, noe som gjør at du kan ha blitt gravid 27 oktober med den andre mannen uansett.

Ei venninne av meg var i uke 30, men hoppet plutselig til 32. Stemoren min hoppet tre uker bak. Så datoene er aldri 100% sikker.

Lykke til, jeg vet hvordan du har det. Det nytter ikke å tro

Skulle ønske jeg hadde noen mer oppmuntrede ord. Men du finner ikke ut hvem som er far før ungen er født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...