Gå til innhold

Jeg må bare skryte litt, jeg og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ønske det var mer "lov" å skryte av sine egne. Akkurat nå kjenner jeg at jeg må holde litt tilbake, også når jeg snakker med venner og familie. Jeg drister meg derfor til å skryte litt her: Jenta vår på 2 år og snart fire måneder har skrevet sin første bokstav! Er det ikke sprøtt?

Jeg vet ikke om hun skiller seg fra gjennomsnittet når det gjelder andre ting, selv om jeg vet at hun er svært flink både motorisk og språklig. Hun har hatt "voksent" pennegrep fra hun fikk en fargeblyant i neven, omtrent, og det er ikke noe vi har instruert henne til. :) Ellers har hun ikke sluttet med bleier enda, og hun er ganske sta og bestemt som de fleste andre toåringer, vil jeg tro.

Hun oppdaget bokstavene for noen måneder siden. Hun lærte å kjenne igjen både sin egen forbokstav og forbokstavene til alle hun kjenner. Det var virkelig morsomt da hun ropte opp: "E...... sin bokstav!" da hun så et butikkskit. :)

For et par dager siden, da hun satt og tegnet, laget hun en T, og sa det var pappas bokstav. Så tegnet hun en liten S (!) og sa det var Steffen sin! - Steffen er nemlig den store helten i barnehagen. Jøss! Jeg trodde S var en rimelig vanskelig bokstav! Både pappen og jeg satt og måpte.

Det skal sies at jeg ikke kan vite om det var tilfeldig at tulla fikk til å tegne disse bokstavene - kanskje så hun bare selv hva hun hadde tegnet. Men jeg tror faktisk ikke det. Vel, vi lager ikke noe oppstyr av dette, vi setter ikke igang med lese- og srivetrening eller noe sånt. Tulla får leke og lære i sitt eget tempo. For oss er det viktigere at hun er trygg og glad, enn at hun lærer å lese og skrive før hun begynner på skolen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy :) Syntes hun er flink jeg!

• 2 uker senere...
Skrevet

Klart det skal skrytes! Synes ungen deres høres riktig så smart ut jeg!-Og du virker som en oppegæende og stolt mor. Ingenting er vel bedre for barnet enn det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...