Gå til innhold

Autisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på tre år. H*n har ikke verbalt språk men gjør seg godt forstått med kroppspråk og peking. H*n sliter med å ha mye bråk rundt seg og går da inn i sin egen lille lekeverden. H*n kan gjerne leke med andre barn men liker ikke herjeleker. H*n liker nok best å leke alene, etter en liten stund så er de andre barna i veien i leken da de ikke leker akkurat som h*n ønsker. H*n liker aldersadekvate leker i bredt spekter. (bil båt, dukkevogn, maling, perling, lese i bøker) H*n liker gjerne å sitte på fanget og er skikkelig mammadalt. Han er også veldig empatisk.

MEN Det er vanskelig å få kontakt med h*n, h*n responderer ikke på navnet sitt og jeg sliter med å holde øyekontakten med h*n.H*n liker ikke overgangsituasjoner og må forberedes godt.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet en del med sterkt autistiske barn, og kjenner igjen noen av trekkene. Men det er ikke dermed sagt at barnet ditt er autistisk. Ut ifra det du forteller tenker jeg at det nok kan være lurt å ta dette opp med legen til barnet, for å få hennvisninger til de riktige menneskene i forholde til å stille eventuell diagnose. Det å stille diagnose og å få behandling/trening for ett barn med autisme kan ta lang tid og kreve mye av familien, men dersom det skulle vise seg at ditt barn har en form for autisme så vil både barnet og familien få det mye bedre med riktig oppfølging fra helsevesenet.

Vil også si at det ut ifra det du forteller ikke virker som barnet ditt har noen alvorlig form for autisme (som jo kan variere voldsomt i grad), men det er jo fryktelig vanskelig å si noe sikkert.

Lykke til, håper dere finner ut av dette og at det ordner seg til det beste for barnet ditt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...