Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper alt går bra. Jeg hadde besøk av helsesøster igår (bor i Dk, og her kommer de på hjemmebesøk) og hun spurte hva lillemann fikk å spise. Presenterte matplanen hans, den samme som jeg la inn her, og jeg må bare si at hun sa han fikk for lite melk! Gir derfor nå litt ektstra melk til måltidene, og lager grøten hans på melk i stedet for vann. Han fikk 350 ml i døgnet, men skulle visst ha det dobbelte.

Følte bare jeg ville si fra i tilfelle du skulle finne på å følge min plan: )

Gikk det bra med mosen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Luna håper!

Javel,så hun mente at de da fikk for lite melk..Takk for at du sa fra altså!

Jeg blander opp 200ml melk ved måltidene,100ml av de går i grøten,så resten kan han drikke. Men han vil desverre ikke ha noe særlig melk,enda jeg gir han det før grøten og greier... Hender en gang innemellom at han drikker de 100ml ,men det er sjelden. Men på Helsestasjonen her fikk jeg beskjed om at væskeinntaket må regnes med selv om den er i grøten,dvs at hvis det er 100ml melk i grøten og han drikker 50ml melk først,har han fått i seg totalt 150ml væske i løpet av måltidet.. Stort sett bruker jeg den grøten som man blander melk i,men holder på å intordusere grøt med ris-havre for 4 mnd.Og den skal blandes med vann. Men gir da melk ved siden av:-)

Hvor mye melk har du pleid å gi ungen din i forbindelse med måltidet tidligere da?

Men for å si det sånn lar jeg gutten min drikke det han vil av melk før grøt/frukt/grønnsaksmos,siden de sier st melka er fortsatt hovednæringen.

Middagen hans går bra,bruker fortsatt grøt på kvelden,siden jeg synes han plutselig har roet seg betraktelig!:-) Men jeg nøler ikke med å gi middag hvis det blir påan igjen:-)

Skrevet

Hei igjen. Så tilbake på det tidligere innlegget hvor du skrev hva slags matrutiner du hadde,og da så jeg forskjellen,jeg gir min MME før hvert måltid,i tillegg til at han får grøt etc.etterpå,mens du hadde en del måltider hvor du ikke ga noe MME,men fast føde. Så var sikkert det helsesøsteren din mente med det hun sa til deg,at han skal ha mer melk:-)

Men har du pleid å gi vann til måltidene istedenfor melk da eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...