Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 6 måneder, og kjempeblid og fornøyd. Med det som plager meg er at hun ikke er interessert i å rulle verken fra ryggen eller magen. Hun kan ligge på magen en bra stund selv om hun ikke trives på magen aller best. Da griper hun etter leker som ligger rundt henne og vanligvis biter på dem siden vi holder på med tenner akkurat nå. Vi ligger ofte med henne på golvet, ruller henne, og hun synes det er kjekt, men gjør det ikke alene ennå. Ellers tror jeg ikke at hun har vondt i nakken siden hun snur hodet begge veiene, og ofte vrir hun seg helt på siden. Helsesøstera sa at det ikke er noen grunn til bekymring ennå, men at hun kan henvise oss til fysioterapeut når hun blir 7 mnd. Er det flere her som kanskje har eller hadde slik problem som kunne komme med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at du skal bare slappe helt av. Jenta mi er 7mnd og 1uke og hi rullet for første gang i går:) HS sa det samme til oss. Utroig framskritt fra i går til i dag, nu ruller ho som ho hadde alltid gjort det! Helt utrolig:)

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive at slik er det med junior på 6mnd og 1 veke og, men då eg kom attende etter å ha teke ut julekaker frå ovnen no, så låg han jammen meg på magen :-)

Me har vore til manuellterapeut pga han hadde låsn tidlegare (var fin no ved kontroll) og råda me fekk var å gjere som du gjer, å ligge med han og rulle att og fram. Tenkjer at det kjem etter kvart, så har ikkje stressa så veldig, men nokon gonger for dagen. Når han skal ligge på magen så legg eg han på rygg og rullar rundt, og når han vert lei rullar me attende i staden for å løfte.

Ei veninne med same "problem" fekk beskjed av HS at ungen sikkert hadde det godt, for det er gjerne når dei er frustrerte at det skjer framsteg.

Kan godt hende det er noko i det. Det kjem nok etterkvart.

Skrevet

jenta mi er som jenta di der:) hun er 6 mnd og to uker, og vil ikke rulle. kommer bare over på siden, og da får hun den oversikten hun trenger over det rundt seg, så da "gidder" hun ikke å prøve videre..! Hun rulla 2-3 ganger fra mage til rygg da hun var 5 mnd, men det ble med det. Hun er ellers veldig blid og fornøyd.

Skrevet

Vår gutt har lenge rullet rygg mage, men andre veien kan han ikke..6 mnd + 1 uke gammel

Skrevet

Tassen her har heller ikke vært interessert i å rulle. Men igår fant han plutselig ut hvordan han skulle gjøre det. Og idag har han rullet og rullet og rullet... :) Er 5 mnd og 2 dager nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...