Gå til innhold

Fertilitetstest hos lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på GU for ikke mange dagene siden og skulle på en rutinekontroll hos min nye fastlege. "Gledet" meg nesten til å skulle bli undersøkt av en kvinnelig lege, da jeg alltid har hatt menn. Vi snakket litt om hvorfor jeg ønsket denne kontrollen og fortalte henne at jeg ønsket å sjekke hvordan det sto til med eggene og om jeg var fruktbar osv, da jeg tidligere har hatt klamydia. Hun spurte meg om jeg ønsket barn, og jeg og min samboer har prøvd i 7 måneder å bli gravide uten hell. Har heller ikke gått på p-piller de siste 18 månedene. Hun ble nesten sint på meg og sa at jeg var altfor ung til å tenke på barn i en alder av 21. Jeg mener selv at det min/min samboers avgjørelse om vi skal ha barn eller ikke. Det ble kun tatt en celleprøve av livmoren, men det kan vel ikke gi svar på fertilitet?

Lurer på hvor mye det koster å ta en slik test, eller hvordan det fungerer, hos en privat klinikk?

Noen som vet?

:-)

Fortsetter under...

Skrevet

For en lege... På Island er det visst vanlig å få barn når man er 18-19 år. Men hun tenkte vel på alle forhold som går i oppløsning, og at barnet da ville bli dradd mellom mor og far i oppveksten?

Likevel, en lege skal ikke møte sin pasient med sånn mistenksomhet. Du kan sikkert spørre om å få utført testen av en annen lege ved samme klinikk, eller rett og slett kreve å få den utført av henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...