Gjest Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 samboeren min åpnet butikken forsent idag, arbeidsgiver sier han skal ta boten (8000kr).. er dette lov?? :S når en butikk åpner forsent får de bot, men er det virkelig lov å trekke disse pengene ut av lønnen hans???
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Nei, det har jeg aldri hørt om! Butikken får bot, ikke den ansatte. Det kan skje alle; kaos på veiene, bilen vil ikke starte, bussen forsinka, man blir syk, syke barn osv. Høres veldig merkelig ut spør du meg!! Kjenner en del som jobber på kjøpesentre og der tar butikken boten om noen åpner for sent!
LilleBanan blir storebror Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Var det hans skyld at burikken åpnet for sent da? Isåfall så er det vel ikke urimelig. Betaler ikke han så går det jo utover overskuddet til butikkeier som jo regner med å kunne stole på at de ansatte åpner tidsnok....
LilleBanan blir storebror Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Ser jeg formulerte meg litt kjipt... Men altså hvis det var hans feil (som han kunne gjort noe med) så er det ikke urimelig, men var det av grunner som Nora-Pernille nevnte her så er det selvfølgelig feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå