Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Hvordan fungerer det? Er det da en person som kun tar seg av det ene barnet?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Hei! Jenta mi på 3 år har støttepedagog og spesial pedagog på seg i barnehagen. Støttepedagogen går i en 75% stilling på henne og spesial pedagogen er der 2 dager. Det heter seg at de ikke er forbeholdt barnet, men for å avlaste selve avdelingen. Men det er jo på henne de er da.
aimai Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Hei! Har ei gutt på 4 år.Han har assistent i bhg.Har avtalte 7,5 timer pr.dag som assistenten er med Remi.Dvs alt fra å vere med til å vere observatør/tilgjengeleg.Samt at han har 10 timer i veka med spes.ped. Her i denne bhg er detslik at denne eine personen er ansatt på min gutt,men er det slik at min gutt søker andre vaksne, så bytter dei ei stund. Det er jo slik at det er viktigt at våre barn blir trygge på fleire vaksne i bhg. Ellers blir alt veldig sårbart ved sjukdom ol.
2 gutter og ei lita jente:) Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har 2 gutter som begge har tildelt timer etter barnehageloven og opplæringsloven. Vårt råd etter flere års erfaring er at det er viktig med minst 2 stk som deler på oppgaven, og spes.ped i tilegg slik at det gjerne er 3 dette pga fravær etc slik at det er flere som kjenner barnet og dets behov. Slik blir det lettere for forelder og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå