Gå til innhold

Noen som vet om kriteriene for å få keisersnitt ved seteleie på UNN?

Anbefalte innlegg

Var i dag hos jordmor, og hun sa at siden jeg hadde født et såpass stort barn sist (4800g), lå egentlig alt til rette for en normal fødsel selv om babyen ligger i seteleie. Har i utgangspunktet sterk fødselsangst pga forrige fødsel, og kjenner at panikken tar meg bare ved tanken på at jeg kanskje må gjennomgå en setefødsel også.

Det er fortsatt en god stund til termin, og barnet har god tid på å snu seg, men tankene har begynt å surre veldig....

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Samme her!! Er i uke 39 og min baby ligger i sete!! Aghr!!

Er 1.gangs....

var på røngten idag og får svarene i morgen på bekken str..dersom babyen er normal (under 4 kg ) og bekkenet er passe så blir vi oppfordret te normal vaginal fødsel, men jeg er SKEPTISK!!!

Uff....

Jeg fikk velge selv.

Legen sa han ikke ville tvinge meg til å føde med baby i seteleie.

Dette var til og med 5 uker før termin. Så vi valgte keisersnitt.

Men det var ikke på UNN

Hei!

Har vært på samatle idag med JM og skal på ny samtale på fødeavd om 2 dager.

Hva var det som avgjorde at du valgte KS?

Jeg må innrømme at det heller mot det for min del også for jeg er redd...redd for komplikasjoner for babyens del. Har lest masse om dette og over halvparten av de som prøver å føde i sete ender likevel opp med haste KS og det vil jeg unngå!! Da må det jo være bedre å få et planlagt KS??

Gikk det bra for deres del? KS var vel ikke så ille som helsepersonellet prøver å overbevise meg om?

• 3 uker senere...

Hei. Jeg fødte setebarn for 14 mnd siden på UNN. Fikk veldig forståelse av at sykehuset ønsket at jeg skulle føde vaginalt, men siden jeg har operasjonsskrekk var jeg veldig enig i det selv. Hadde et stort ønske om å føde vaginalt selv om barnet lå ann til å komme med rompa først. Jeg "kranglet" derfor ikke på dette med KS.

Nå er jeg gravid med nr. 2, og tenker allerede på dette med fødsel. Frykter at det kommer til å bli nok et setebarn pga formen på livmora. For å si det sånn; jeg kommer ALDRI til å føde vaginalt i seteleie igjen! Klok av erfaring. Det gikk heldigvis bra tilslutt.

Men når det er sagt så er det veldig mange som har gode setefødselopplevelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...