Gå til innhold

karbonadedeig vs kjøttdeig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri tidl vært noe særlig glad i kjøttdeig men har det siste året fått mer smaken på det, og kan spise tacos og lignende uten å stelle istand med et substitutt for kjøttdeigen. MEN- de siste gangene jeg har spist noe med kjøttdeig syns jeg det har både smakt og sett helt forferdelig ut. Virker som den er fetere enn tidligere og i tillegg mer "dritt" i den?? Er det bare jeg som er litt skeptisk til hele kjøttdeigen som merker det eller begynner jeg få stygga på det igjen. Høres helt sikkert helt merkelig ut men jeg spør nå likevel. Derfor lurer jeg også på hva karbonadedeigen er og hva den smaker i forhold til kjøttdeig. Jeg har aldri klart spise tacos før pga kjøttdeigen men har nå fått smaken på det. Er f.eks den retten like god med karbonadedeig?

Skrevet

Jeg har sluttet helt med kjøttdeig og bruker bare karbonadedeig, og den kan glatt erstatte kjøttdeig i alt. I tillegg smaker det mye bedre og er magrere.

Skrevet

Karbonade deig er jo sunnere, og ikke så fettete da.. Smaker vel relativt likt tror jeg.

Har du prøvd soya kjøttdeig eller tofu? (Kjøpes på helsekoster og slikt) Er jo som kjøtt, men er ikke kjøtt på en måte.. :P Sunnere og smaker litt annerledes, men i taco merker man det ikke..

Også er kyllingkjøttdeig\kyllingbiter veldig godt i taco..

Skrevet

har brukt mye soyakjøttdeig før, og også tofu så kan godt hende jeg går tilbake til det:) Men tror jeg må prøve karbonadekjøttdeigen først. Syns bare kjøttdeigen er blitt ekkel plutselig. Å plutselig tygge på noen harde klumper eller noe mjukt seigt er ..ja fysj!

Skrevet

Jeg spiser aldri kjøttdeig, rett og slett pga innholdet. Kjøttdeig inneholder sener, mye fett og kjøtt som ikke er godt nok til å selges som ferskvare (altså utgått på dato) dette kverner de opp og tilsetter vann og salt. Namnam.

På samme måte spiser jeg heller ikke pølser, for det er akkurat det samme der. 2.sortimentskjøtt, gamle pølser og fett som er kvernet opp og solgt som ferskvare!

Karbonadedeig er det visstnok strengere krav om, så jeg spiser heller det. Prøver å kverne egen kjøttdeig, tar litt tiltak men sålenge man lager store porsjoner går det greit, for da fryser man det ned.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=534263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...