maya666 Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 hei.. jente 26 her..gift og har ei nydelig jente fra før på 6 år...hadde et helt vanlig og uproblematisk svangerskap med hun.... da hun var 3.5 år(2007) ønsket vi å få et barn til.. fikk blødninger tidlig i svangerskapet og i uke 8 fikk vi beskjed om at fosteret var dødt.. ble fort gravid igjen... etter bare noen mnd... fikk blødinger igjen, og mistet det ettet bare ca 5uker på vei... et år senere (2008) ble jeg om sider gravid igjen... overlykkelig og sikker på at denne gangen skulle det gå bra.... fikk litt blødninger allerede i uke 12... som kom og gikk litt...var en del sykmeldt pga av det.. men ellers var formen fin.. men fikk beskjed om å holde emg for det meste hjemme og ikke noen store aktiviteter... men da jeg var nesten 7 mnd på vei, så alt veldig bra ut igjen.. ingen blødninger og alt så bra ut på ultralyd.. fikk da "tillatelse" til å dra på en liten sommer ferie med familien min hvis jeg lovte å ta det med ro... jippi tenkte jeg, og vi dro allerede 2 dager senere.. Vi storkoste oss på ferie, leide en fin hytte på fjellet... fikk slappet av en del, fisket litt osv... da vi kom hjem etter en ukes ferie, fikk pakket ut og satt oss ned og slappet av litt... kom jeg på at ejg hadde vel egentlig ikke kjent liv i magen de 2 siste dagene.. fikk sykebil med en gang.. og på ultralyden fikk vi beskjed om at barnet var dødt.. og hadde mest sannslynlig vært dødt i 5-6 dager.... og siden jeg var så langt på vei, måtte jeg i tillegg bli satt i gang og føde normalt.. helt for jævlig å føde et barn som er dødt.. men var litt godt etterpå da vi fikk holde den nydelige prinsen og tatt farvel lissom.. er da endelig blitt gravid igjen.. er 8 uker på vei alt.. men foreløpig er jeg veldig skeptisk.. litt redd for hva som kan skje... har fortalt det til de nærmeste at jeg er gravid.. men venter nok en stund til før prinsessa mi får vite no.... gleder meg masse til å endelig bli 2barns mor.. men fortsatt veldig usikker.. redd for å miste igjen..
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Gratulerer med graviditeten! Høres ut som en tøff tid du har vært gjennom! Fikk du noen form for utredning etter at du mistet de tre? Og hva slags oppfølging får du nå?
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Masse lykke til med graviditeten, det må gå bra denne gangen. Eg har "berre" mista ein gong og trur ikkje eg orkar meir enn ein graviditet til for dette tærer.
maya666 Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2010 er i uke 15. nå.. var på ultralyd på fredag og alt ser veldig bra ut... så da er det bare å krysse fingrene... får veldig bra oppfølging... er hos jordmor annen hver uke...og fastlgen hver 3 uke... pluss at jeg får ultralyd 1 gang i mnd frem til fødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå