nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 ...hvordan forholdt dere der da? Leste på pandemi.no at man kan få medisin som "føre var" for gravide som ikke er vaksinert. Kan se ut som min mann er smitta..... Da får vel vi andre det også.... vil ikke ha......
new_dawn Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Vi har hatt den. Jeg visste ikke at jeg var gravid, var gravid i uke 3-4 da jeg var syk, og jeg ble skikkelig utslått. Tok tamiflu. Smittet samboer etter noen dager, han tok også Tamiflu. Tamiflu kan også tas forebyggende for å hindre sykdomsutbrudd. Evt Relenza, som er det som er anbefalt for gravide. Hør med legen din Uansett er det kanskje en trøst at influensaen ikke er farlig for fosteret, bare for deg.
Igjenallerede!! Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Vi fikk det i hus. Begge barna som min mann har fra tidligere fikk det. Jeg var i uke 6 da, og er ikke vaksinert. Svigermor kom og tok seg av barna og hun og mannen min tok tamiflu forebyggende og ble ikke syke, Jeg ville ikke bli syk så jeg flyttet ut i en uke, til min far som er vaksinert fordi han er i risikogruppen. Så da følte jeg meg trygg. Er glad jeg hadde muligheten til det, for ville ikke ha det, og slapp unna! Snakket med legen min om det med smitte, han mente at vi i begynnelsen av svangerskapet hadde en fordel. Alle hormoner og alt som skjer i starten gir oss et forsvar så man skjelden blir smittet av influensa og lignende. Så det kan jo være en trøst! Om jeg skulle delt hus med noen som var smittet ville jeg i allefall ikke delt seng med en syk, og vært veldig nøye med håndhygiene!! Håper du slipper unna!
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2009 ..hedigvis var det ikke svinet som kom, denne gangen.... hurra !!!! De jeg bor med er jo vaksinert, men det er vel 2-3 uker før det virker ordentli... Jaja, krisen over for denne gangen... :-)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Nye undersøkelser viser at vaksinen beskytter mye tidligere enn først antatt, ca. etter 1 uke:)
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Heile familien har hatt det. Veldig mildt. Jentene hadde feber i 1,5 døgn og var veldig trøtte 4-5 dagar etterpå. Eg hadde verk i kroppen og fekk feber tredje dagen, mannen min endå mildare. Ingen har tatt vaksinen.
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Vet man at influensaen ikke er skadelig for fosteret? Hvis det er tilfelle er dette jo ikke noe å bekymre seg for, hurra!
new_dawn Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Bekymringen ift gravide og svineinfluensa har jo vært knyttet til at de gravide ofte får en mye kraftigere immunrespons på svineinfluensaen, og at denne "over the top"-responsen gir alvorlig sykdom og affiserer lungene. De dødsfall som har vært hos gravide med svineinfluensa skyldes jo dette. Det er derfor folkehelseinstituttet har ønsket å beskytte gravide. Ikke pga foster, men pga den gravide selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå