Gå til innhold

Sliter litt med tanken på at det kan være tvillinger inni magen...

rødt&blått

Anbefalte innlegg

Har ikke vært på UL enda, skal ikke før om 1-1,5 mnd. Endel tvillinger i familien, og symfysemålet sist var laaangt over "normalen". Har vært tusen ganger i dårligere form hittil, enn siste svangerskap. Ja, så er jeg over de berømte 30 da!

Det har virkelig gått opp for meg at det kan være tvillinger her inne! Jeg er nesten sikker, men håper på 1.

Skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare å være tvillingmamma! Man klarr vel det man må, men blir helt fortvilet av tanken på hvor sliten jeg kommer til å bli. Ikke har vi særlig til familie som kan støtte oss heller. Selv om tvillinger etterhvert får masse glede av hverandre og tidvis krever mindre oppmerksomhet fra foreldrene, så er det mye energi som kreves! Uff, høres sikkert skikkelig utakknemlig ut her..

Hva med dere som har fått påvist tvillinger da? Jeg har jo ikke det engang! Men var dere bare superglade da dere fant ut av det?

Ingen bekymringer?

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg hvor i landet du er, men hvis det finnes i nærheten av deg ville jeg definitivt kostet på meg en tidlig ultralyd for å få svaret nå med en gang og slippe å gå og vente og se. Jeg tror nemlig de tankene du går med kommer av uvissheten, når man får beskjeden om at det faktisk er to der inne kan man ta tak i informasjonen og forberede seg på situasjonen som kommer. Jeg hadde kanskje litt panikk de første dagene etter at jeg fant ut at det er to i magen, men jeg vente meg overraskende fort til tanken allikevel.

Så finn ut om du har grunn til å bekymre deg, og så kan du ta tak i problemet hvis det er noe problem... De 800kr jeg brukte på en tidlig ultralyd er noe av det jeg er mest glad for å ha brukt penger på i hele mitt liv!

Takk for svar, jeg tror nok du har rett.. Må prøve å finne ut av hvor og når jeg kan få time til privat ul. Da får jeg ett svar jeg kan forholde meg til og planlegge ut ifra. Har til og med tatt meg selv i å kikke på tvillingvogner! Får jo ikke gjort noe med noe om jeg ikke vet sikkert!

Jeg fikk time på dagen da jeg bestillte tidlig ultralyd, og det var så utrolig befriende. Jeg bestillte den timen mest for å forsikre meg om at alt var i orden der inne, hadde ingen seriøs mistanke om tvillinger, så det var et sjokk for oss. Allikevel er det noe i det å vite sikkert, og slippe å gå og lure, som jeg syns var utrolig befriende med den ultralyden.

Hei.

Jeg er forholdsvis nybakt tvillingmamma.

Jeg vil si at de 6 første ukene var fryktelig hektiske, og ganske overveldene på mange plan. Men det går over. Nå stor koser jeg meg masse. Bruk tiden i starten på å etablere gode rutiner. Du må nok innfinne deg med at barna vil ta det meste av tiden din i starten. Men er du flink i starten så er det en god invistering som du vil kunne høste fruktene av ganske fort.

Hvis det er tvillinger så bør du bruke tiden godt nå til å forberede deg. Du vil være glad for alt som er gjort når barna kommer. Og det er nok ganske sansynelig at du vil trenge de 2-3 siste mnd av svangerskapet til å hvile deg og ta hensyn til deg selv.

Rutiner er kjempe viktig for en tvilling mamma. Kan ikke presisere det nok... :)

OG husk. Dette er det ikke så mange som får oppleve. Du er kjempe heldig. :)

Jeg fikk vite at jeg ventet tvillinger i uke 13. Var på tidlig ultralyd pga at jeg har fyldt 38 år. Hadde akkurat begynt å venne meg til tanken på at jeg var gravid, for barn skulle jeg jo aldri ha. Var redd for det var tvillinger fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, for min lillesøster har "ertet" meg i 20 år sammenhengende med at jeg kom til til å få tvillinger (to jenter). Det ble til slutt familiespøken.

Jeg krysset fingrene for at det bare var en, men jammen ble det ikke bekreftet to på den aller første UL, og på uke 18 UL mente de også temmelig bestemt at det var to jenter også.

Selv om jeg hadde fryktet tvillinger, var jeg overhode ikke forbredt. Ble lettere hysterisk. Det er fortsatt temmelig skummelt selv om tanken vokser sammen med magen. Er 23 uker på vei nå, men har vært ekstremt heldig så langt. Har ikke vært dårlig en eneste dag. Dersom jeg skal "skryte på meg" noen plager i det hele tatt så må det være at det begynner å bli tungt for ryggen.

Jeg ønsker deg lykke til, og håper du får time til tidlig UL slik at du slipper å gå og engste deg.

Annonse

Jeg syns det hjelper veldig å lese de omtenksomme kommentarene dere har skrevet! Første ledige time var 22. desember, så jeg har roet meg litt med at om jeg klarer å vente så lenge, så klarer jeg å vente til januar en gang og.. Får jo ikke gjort noe med det uansett og nå er jeg mer komfortabel med tanken, enn jeg var i starten da panikken satte seg! Håper jeg får innkallingen fra sykehuset snart, sånn at jeg har noe å forholde meg til da. Hjelper vel bare det å kunne sette av datoen i kalenderen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...