Himmel og hav Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Er det noen som er drevne på kokosmakroner som kan dele oppskriften sin med meg? De gangene jeg har prøvd før så har de blitt tørre og harde, og jeg vet ikke hva jeg gjør feil...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Overlord la ut en for et par dager siden. Men vi har jo ingen søkefunksjon, så da må du grave...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Du steker de for lenge, eller så har du for lav temperatur:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Kokosmakroner 180 g melis 250 g kokosmasse 1/4 ts vaniljesukker 4 eggehviter Pisk eggehvitene til stivt skum. Rør forsiktig inn melis, kokosmasse og vaniljesukker med så lett hånd som mulig. Dekk stekeovnsplater med bakepapir. Sett deigen i topper på platen med to spiseskjeer. Stekes midt i ovnen på 150°C. Steketiden er 15 -20 minutter. Lykke til disse er gode!
Himmel og hav Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2009 Ok, skal lete etter overlord sin. Hva steker du dine på? Jeg har stekt på 180 og bare til de er såvidt lysebrune. Det er søren så ergelig, for egentlig er jeg flink til å bake, men kokosmakroner får jeg ikke til!
Agehya Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Mine blir seige og saftige, på grensen til klissete nesten 200 gr kokos 200 gr sukker 4 eggehviter Hiv alt i en kjele, og la stå over middels varme. Rør hele tiden til massen begynner å bli blank. Sett med skje på en bakeplate, og stek på 200 grader i 10 min ca. NAM!!!
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Jeg lagde akkurat kokosmakroner her om dagen, de ble sprø og gyldne utenpå og seige inni. Mmmm, akkurat som de skal være. Er ikke akkurat den som baker mest, så veldig fornøyd med meg selv Slik gjorde jeg: 4 eggehviter 200 g sukker 250 g kokosmasse Bland eggehviter, sukker og kokosmasse i en kjele. Rør mens blandingen varmes ved svak varme til lunken. Settes i topper med to skjeer på bakepapir på stekebrettet. Stekes på 170 grader i ca 12 minutter (avhengig av størrelse) på midterste rille i ovnen. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Denne oppskriften brukte jeg på søndagen også, kjempegode!
Himmel og hav Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2009 Tusen takk! Denne med å varme opp skal jeg prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå