Gå til innhold

Behandling av donorsæd

Anbefalte innlegg

Jeg har siden turen min på CFC hadt en del tanker rundt denne sæden, håper dere her inne kan hjelpe meg med spørsmålene mine.

Hvor langtid før vi kommer blir denne opptrekte sæden lagt klar, og hvor lenge kan den opptinte sæden overleve før den blir insiminert?

Jeg synnes sprøyta lå så utrolig lenge inne på undersøkelserommet før noe ble gjort, og har virkelig gjort meg mange rare tanker om jeg er blitt insiminert med levedyktige sædceller eller ikke osv sov.

Beklager mine kansje negativetanker

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141105483-behandling-av-donors%C3%A6d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er fullstendig klar over at sæden overlever i flere døgn inne i en kvinne, men har aldrig hørt om at sædcellene kan overleve i et reagensrør eller en sprøyte i flere døgn? Men får tilgi min uforstand da, trodde dette var et forum hvor en kunne be om hjelp og informasjon på de tingene man lurte rundt dette temaet.

Har skjønt det som om sæden tines opp ca en time før inseminasjon.

Nedfrosset sæd er ikke like levedyktig som "ferske varer", mener å huske den har en estimert levetid på 6 timer etter ins..derfor er det viktigere og vanskligere å treffe rett i fht eggløsning..

Sædceller som har vært frosne lever i maks 1 døgn. (Friske sædceller kan leve i 3-4 døgn). Etter opptining ikke så lenge, kanskje 1 time. De skal ikke ha lys, det tåler de ikke. På Stork la jordmor alltid sprøyten under noe mens vi pratet før inseminasjon, slik at det ikke fikk lys. De var også veldig bevisste på å ikke la det gå for lenge før inseminasjon, slik at sædcellene ikke skulle dø.

Annonse

Jeg er så hyper hormonel om dagen at jeg klarer nesten ikke å tenke på annet enn dette egget som enten ble befruktet, eller om det kommer til å bli utstøtt om 10 dager. Ja uff og uff du tro mine kjære får gjenomgå om dagen ;)

Men tusen takk for gode svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...