Gå til innhold

Jeg er LEI!

Bolle i ovnen [HØYGRAVID]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å være gravid. Fælt å si det. Jeg visste ikke at det var mulig å være i så dårlig form og føle seg så langt nede når man bare er 8+4. Jeg hater å være gravid, men håper virkelig dette går bra. For jeg skal aldri bli gravid igjen. Da blir det adopsjon. Jeg har bare lyst til å skrike, hyle og gråte. Jeg føler meg så mislykket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ikke noe moro å ha det slik. Vil bare si at jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg er ekstremt kvalm, i dårlig form og orker ingenting. Griner lett og føler meg veldig mislykket som ikke klarer å jobbe men bare ligger hjemme på sofaen hele dagen. Har heldigvis snakket grundig med min samboer om hvordan jeg føler det, og han er støttende. Håper på at formen tar seg opp i løpet av noen uker. Slitsomt å ha det slik. Lykke til!

Skrevet

whaaat? Vet ikke om det er hormonene dine som prater..det er det sikkert..;)? Ikke glem at det er så utrolig mange jenter som sliter med å bli gravide her i verden og ville gjort alt for å være i dine sko! Skjønner at det er slitsomt å være kvalm og dårlig, men du har jo tatt dette valget selv. vær takknemmelig for at du kan få barn.Det hadde jeg vært!Er nemlig ikke en selvfølge. Håper hormonene er snille mot deg fremover, slik at du kan nyte dette som egentlig er sååå flott!! Lykke til;) Blir nok bedre etter hvert!

Skrevet

Dette er det minst støttende svaret jeg har sett på veldig lenge!

Jeg er også driiitlei, og jeg er 9+1. Har alltid villet ha ha mange barn, men det skal jeg si har forandret seg nå. Jeg er også sykt kvalm, ikke spist skikkelig noe særlig på flere uker, kaster opp, har migrene, er drittrøtt og generelt helt elendig! Jeg forstår godt at du er lei!

Ja, det er mange som ikke kan bli gravid, det betyr ikke at man skal gå rundt å være ubegrenset lykkelig fordi man kan? Går du rundt hver eneste dag og tenker; jeg er glad jeg ikke har kreft, jeg er glad jeg ikke er funksjonshemmet, jeg er...osv. Ikke? Tenk på de som har det sånn? De fortjener at du tenker på dem hver eneste dag?

Nå setter jeg ting veldig på spissen her, men når folk er lei fordi de føler seg elendig så trenger de kanskje litt støtte? Om ikke mer så kan du jo skrive " jeg aner ikke hvordan du har det, men det er veldig dumt at du føler deg slik!"

Nå tror jeg kanskje ikke innlegget ditt er ment så vondt som det høres ut, og jeg hisser meg veldig fordi jeg er drittlei av å få høre akkurat det der selv.

Folk må få lov til å være lei, hate å være gravid og si at de aldri kommer til å utsette seg for dette igjen. Det er et personlig valg, og alle opplever graviditen forskjellig!

Skrevet

Du kan tolke mitt svar akuratt som du vil Ludi4ka! Jeg mente ikke å være lite støttende, men jeg ville minne om at man faktisk er heldig som har en liten inni seg!! ja det er helt jævlig å være dårlig, kvalm føle seg dritt osv osv.. har vært der selv! Og jeg klagde selv..tro meg! jeg har en vennine som fortalte meg da hvor heldig jeg egentlig var som fikk til å bli gravid. jenta har forsøkt i flere år og ingen spire på henne.. jeg mistet desverre min lille ...da var det ikke kult å tenke på hvor mye jeg hadde klaga.. selvfølgelig skal man ikke være ubegrenset lykkelig og tenke på alle som ikke kan få barn hele tiden,..men det er en liten påminnelse om noe fantastisk som skjer i kroppen oppi all kvalmen og dritten som følger med et svangerskap! Det var det jeg vill frem til..! LYKKE TIL Christine! HÅPER DU FØLER DEG BEDRE ETTER HVERT!

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar. Og Linnali: Jeg tok det ikke ille opp altså. Er jo også derfor jeg følr meg mislykket på en måte, nettopp fordi jeg ikke klarer å være lykkelig nå, slik jeg burde. Jeg har gledet meg så mye til denne tiden, og er så glad for at jeg endelig ble gravid.

Jeg har bare aldri hørt om noen jeg kjenner som har vært i så dårlig form, og det er så fælt når folk rundt ikke forstår. Både venner, mamma og samboer. Prøver å forklare, men ingen som skjønner. Ting blir liksom bare verre da.

Skrevet

Godt du ikke tok det ille opp! Jeg mente virkelig ikke noe vondt med det!! Jeg håper virkelig du føler deg bedre snart! Det er ikke noe kult å gå slik dag etter dag.. ! Ønsker deg masse god bedring og lykke til! Det går nok over snart:)) så kan du bare kooose deg og nyte at magen vokser, selvm det kanskje virker fjærnt fra slik du føler deg nå!

Skrevet

:)

Håper hormonene ikke sliter deg ut, men det er mange som har det værre,sånn tenkte jeg! :) Var også på randen til depresjon i uke 6-8.... T.o.m vurderte abort!!!!! Gråt bare jeg tenkte på jobb... NÅ er jeg i min 10 ende uke, og jeg føler meg som ett nytt menneske med fornyet energi!! <3

Jeg bærer jo på ett lite nurk, og gjør/går igjennom hva som helst for dette lille underet !

Lykke til videre og håper du får ett kjempefint svangerskap :)

Skrevet

det som er så praktisk er at man glemmer så fort! Husker NÅ at jeg sa jeg aldri skulle bli gravid igjen... men nå ligger jeg her da i 11. uke kvalm, dårlig og sykmeldt i 2 uker til:( men jeg trøster meg med at det går over!! og når bare magen vokser til og kvalmen er borte DA kan vi nyte å være gravid! Stell pent med dere selv, og hold ut! Det blir jo så bra til slutt!!:)

Skrevet

Jeg har fått et intrykk av at HI her pleier å legge ut innlegg som bare er til for å provosere. Jeg har lest to andre innlegg som skaper store diskusjoner, men som HI aldri svarer på selv bortsett fra hovedinnlegget.

Lurer på om hun bare synes det er spennende å se reaksjonene for tingene hun skriver om som omhandler f.eks keisersnitt.

Skrevet

Ærlig talt, for en kjerring! Må jo bli sånn, mange damer på ett sted. Helt håpløst med folk som er så skeptiske og skal blande seg i alt. Jeg har ingen interesse av å finne på noe sånt, og jeg orker rett og slett ikke forsvare meg.

Det innlegget mitt ang. fødsel var da ikke provoserende? Det var et spørsmål om dere ønsket vanlig eller ks selv. Hva er provoserende med det? Og så vidt jeg har sett er det ingen stor diskusjon på den tråden som jeg føler behov for å kommentere.

Syns det er så kronglete å finne tilbake til innlegg og diskusjoner her inne, at jeg rett og slett går meg litt vill. Beklager virkelig, hvis det plager deg. Men jeg kan ikke finne flere "provoserende" innlegg av meg.

Skrevet

Håpmedvoksendemage: Tusen takk! Så godt å høre noen i lik situasjon, som har snudd seg totalt! Håper jeg er like heldig som deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...