Gjest Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Min lille jente blir 4 mnd til helgen, og hun begynte med dette for ca 3 uker siden. Mistet det fort i starten, men nå er hun mer dreven og holder bedre tak i tingene og griper raskere etter dem enn da. Hun har også siste 1,5 uken, sånn ca, begynt å holde og tygge på leker når hun ligger på magen. Så litt over 3 mnd på min minste i hvertfall, husker ikke helt med de andre.
Marbella Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 lillemor er nettopp begynnt og hun er 3 mnd:)
ScaryMama Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2009 Er det noe spesielt med dib-babyer? For her står det at det vanlige er 6mnd. men noen få begynner så tidlig som 5mnd... http://www.babycenter.com/0_milestone-chart-1-to-6-months_1496585.bc
Underveis --> Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 http://www.lekegrinda.com/det01.shtml Her begynte Lillemann å gripe og holde leker da han var 3 mnd. Det er ikke dermed sagt at han plukket dem opp selv og stappet de i munnen. Alt går jo i kjeften, så med en gang han fikk tak på gripingen, så var det jo i munnen med det :-) Husker ikke når han ble flink til det. Står forøvrig at halvparten kan gripe leker den dagen de blir 4 mnd. Ingeting spesielt med DiB-babyer, altså :-)
ScaryMama Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2009 Men det står også på det skjemaet at babyer er vanligvis 6mnd. når de tar etter og spiser på ting, gripe leker ved 4mnd er noe annet. Altså da er det noe spesielt med dib-babyer!
Underveis --> Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Det står "drar seg mot objekter" på 6 mnd ("noen få kan"). Det betyr at de åler. "Gripe etter leker" er for meg at de klarer å gripe rundt en leke som blir presentert for dem. Det er noe helt annet. Du skrev jo faktisk "gripe tak i ting" i overskriften din. Tror nok det er det folk har svart på her. Ikke om de kunne åle :-)
mer enn bare mor Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 er vel et definisjonsspørsmål vel? lillemann her har grepet etter leker en god stund nå, men det var jo ikke superkontrollert i begynnelsen. Og instinktet deres sier vel at det skal inn i munnen, men det er jo mest i det siste at han har fått ganske god kontroll. hvorfor spør du igrunn? du visste jo tydeligvis svaret..når man spør får man svar.
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #10 Skrevet 8. desember 2009 Min ble nettopp 4 mnd og har tatt leker å puttet de i mnd i 3-4 uker..
Mamma´n til lillemor Skrevet 8. desember 2009 #11 Skrevet 8. desember 2009 Lillemor begynte å ta ned stoffleker fra babygymmen og puttet i munnen da hun var 9-10 uker. Hun var ikke særlig treffsikker og tok etter den kanskje 20 ganger før hun fikk rett grep. Og når hun skulle putte den i munnen var det mer fingrene som havnet i munnen. Men jeg vil likevel si at hun begynte å gripe etter leker da, uavhengig av hva som står på forskjellige skjemaer. Nå som 21 uker er hun veldig treffsikker, men rulle, nei det er ikke interessant enda.
Lille tripsi Skrevet 8. desember 2009 #12 Skrevet 8. desember 2009 Hvis du tenker babyen ligg på magen og griper etter leker og putter i munnen bevisst, så vil jeg seie 5 mnd ikke er så unormalt, trur jenta mi gjorde det bevisst da...husker jeg lurte også på det tida før hun klarte det, og tenkte om hun var sen. Har lært etter ei stund her inne på dib at det oftest er dei med tidleg utvikla barn som svarer, så viss du er uroleg for noe ang. feks: barnets utvikling, så er det bedre å spør hs...
ScaryMama Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 8. desember 2009 Underveis: Jeg sikter ikke til der det er snakk om åling, jeg sikter til der det står at halvparten kan ved seks måneder- tar etter og spiser på ting. Er ikke bekymret for noe ifht. min egen unge, syns bare det er rart at her inne er det mange som gjør ting ved 3 måneder som ikke er vanlig å gjøre før tidligst 5 mnd... Men mener også å huske at min gjorde dette godt før 6mnd så vet ikke helt hva det skjemaet mener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå