Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Hei jenter! Jeg har et spørsmål: ble fortalt av venninna mi at hun har gått på Reductil og gått ned ganske mange kg men hun fødte også for noen måneder siden.. Har vært hos legen som er optimistisk til dette men må vente i votter og vinter på blodprøver, svar og ny legetime for å sjekke BT osv.. Har noen prøvd dette?? Positive/negative erfaringer? Har lest mye om bivirkninger men vil allikevel prøve ettersom jeg har slitt så lenge som jeg har.. Klem
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 hei hei:-) har gått på reductil en god stund og mistet 15 kg, så var veldig fornøyd med eneste bivirkning jeg hadde var at jeg var på en måte speeda, men man skal ta tidlig på morran så den effekten var borte til kvelden:-) Man faktisk får krefter å trene:-) så jeg ville absolut anbefale:-) og ønsker deg lykke til:-)
tre ønsker fler Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Jeg hadde vekstreduksjon, men bivirkningene var rett og slett ikke til å holde ut ! Først fikk jeg rar smak i munnen, munntørrhet, ingenting smakte som før, selv ikke sunn mat. Fikk problemer med søvn og ble etterhvert veldig nedstemt. Fikk konstatert depresjon i etterkant. Jeg har aldri hatt depresive tendenser. Jeg kommer aldri til å røre de pillene igjen!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Har lest at det er noen ekstreme bivirkninger som sagt, men har lyst til å prøve allikevel.. Så bra at hvertfall en av dere har god erfaring med de! venninna mi er veldig fornøyd med de. Men kan tenke meg at jeg som trenger å gå ned, og som VIL gå ned, kommer til å ha null effekt av de pillene. Har hatt så utrolig uflaks den siste tida så.. bare det som mangler nå så kan jeg konstatere den dårligste perioden så langt i livet hehe. Takker pent for svar!
Neverstill Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 for meg mistet de effekten etter 3 uker..og dosen kunne ikke økes...så det var kort prosess
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Kan jeg spørre om hva BMI'en din var? Jeg har BMI på 39 og har prøvd flere år å gå ned og ikke minst få barn.. Ingen av delene fungerer, så jeg prøver alt jeg har mulighet til
Super-mamma-85 Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 ha ei veninne som tar disse.. hun har nå gått ned 20 kilo, tabletter, trening og kost.. hun hadde litt humørsvingninger.. men det gikk over.. men ikke noe mer.. hun er fornøyd iallfall.. sikkert litt opp å ned på alle de der=)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Så gøy å høre at det fungerte for venninna di Synes dagene går vanvittig sakte fram til fredag da jeg forhåpentligvis får resepten.. *sukk!* Får håpe det går bra BMI på 40 ja.. Er vel omtrent likt vi da Bare noen få kg som skiller. Jeg er stor i utgangspunktet da. 180 cm høy, og 129 kg. Veide jo over 5 kg da jeg ble født så, er vel det man kalles i "godt hold" hehe
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 Da har legen ringt og jeg får resept Han sa at prøvene var helt fine, men hadde litt lavt folin (eller var det folat?) syre i systemet. Så jeg skulle kjøpe noen sånne piller også... Hurra hurra, kryss fingrene for meg jenter at jeg klarer dette og at går sakte men sikkert ned i vekt for at vi skal få mer hjelp på Riksen til å få barn! ) Stor førjulsklem!!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #11 Skrevet 10. desember 2009 Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei! Huff, nå er jeg skuffa altså!! Det var ikke Reductil legen hadde skrevet ut til meg, men Xenical!! Jeg vil da ikke ha noen dritepiller da!! (ja, har gått på de for noen år siden).. HUFF! Så nå må jeg sikkert vente i flere uker på å få ny legetime bare for å få ny resept på riktig tabletter :( Huff.. hadde gledet meg til å komme igang jeg nå... Typisk uflaksen min
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #12 Skrevet 10. desember 2009 Jeg gikk ned 5 kilo på 3 mnd Men så har aldri spist for mye heller da. Jeg klarte faktisk å gå opp et par uker også jeg med Reductil...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #13 Skrevet 11. desember 2009 Har lest mye om det på nettet, og det er bare 60% det fungerer på. Forhåpentligvis er jeg en av de. Men mange har "bare" gått ned noen få kg mens andre har gått ned mye.. Vi får se hvordan det går. Bare håper jeg får prøve det før jeg blir skuffa nok en gang hehe.
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 11. desember 2009 #14 Skrevet 11. desember 2009 Hei hei! Jeg har brukt reductil, gikk ned 5 kg fra mars til mai, å der stoppa det gitt! Fikk faktisk ett normalt BT, hadde på grensa til for høyt når jeg startet.... Men flere jeg kjenner har prøvd Reductil å blitt så slanke å fine! Men jeg skal ta det naturlig med skikkelig kosthold, og trim etter fødsel! Noen flere som skal og vil slenge seg med, jo flere vi er, jo bedre blir det ) Jeg har termin 13.Juli, så må man vell vente i 6 uker med skikkelig trening...
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 11. desember 2009 #15 Skrevet 11. desember 2009 Hei hei! Jeg har brukt reductil, gikk ned 5 kg fra mars til mai, å der stoppa det gitt! Fikk faktisk ett normalt BT, hadde på grensa til for høyt når jeg startet.... Men flere jeg kjenner har prøvd Reductil å blitt så slanke å fine! Men jeg skal ta det naturlig med skikkelig kosthold, og trim etter fødsel! Noen flere som skal og vil slenge seg med, jo flere vi er, jo bedre blir det ) Jeg har termin 13.Juli, så må man vell vente i 6 uker med skikkelig trening...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #16 Skrevet 11. desember 2009 Hmm.. er visst mange som det stopper opp hos etter en liten stund.. Håper ikke det skjer med meg.. Trenger virkelig å gå ned i vekt for å få videre hjelp på Riksen... Tok første pille idag Går bra så langt iallefall :)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #17 Skrevet 17. desember 2009 Hei hei. Jeg gikk ned fra 96 kilo til 72 kilo med hjelp av reductil, trening og strengt kosthold. Dette var på ca 6 mnd..??!Var kjempefornøyd og så slank og fin ut! Det flotte er at man orker ikke spise mer en man akkurat må. I begynnelsen hadde jeg litt hjertebank, svette og mye tørr i munnen. På slutten hadde jeg konstant hodepine som gjorde at jeg ble sykemeldt. Jeg følte at jeg ikke helt var meg selv etter en stund. Det skal sies at jeg var i en vanskelig periode med en mor som var syk og døde, så vanskelig å vite hva som var utslagsgivende. Men følte nok at de gjorde meg ukonsentrert og litt ekstra "forvirret". Nå er jeg gravid i uke 35, og har gått opp til 112 faktisk. Så jeg er spent på hvordan det blir etter fødselen. Jeg er skeptisk til å spørre legen min etter de igjen. -Og de som man kan få tak i på nettet uten resept kan VÆRE FARLIGE. De har ofte andre virkestoffer. Og så er det viktig å sjekke blodtrykket jevnlig hos lege mens man går på dem.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #18 Skrevet 17. desember 2009 Tusen takk for svar! Har gått på de i en uke nå og er så vanvittig kvalm Var oppe to ganger i natt og kastet opp. Har ikke veid meg, men gikk på vekta sist fredag og var da på 129,8. Blir spennende å se i morgen Håper kvalmen gir seg snart.. Drikker også mye vann, ikke fordi jeg er tørr i munnen, men fordi jeg føler det er det eneste som stilner kvalmen.. Hodepine har jeg også..fra heeeeeelvete Håper det gir seg snart
Januarbaby på vei Skrevet 17. desember 2009 #19 Skrevet 17. desember 2009 Jeg brukt reductil i 3 mnd. raste ned 7 kg første uka, så 4-8 kg i mnd. mista matlysten helt, mista også mensen. derfor slutta jeg. Men det funka fjell på meg Klem J20
venta Skrevet 18. desember 2009 #20 Skrevet 18. desember 2009 Hei :-) Jeg har også prøvd reductil, men det funket overhodet ikke på meg. Har en jobb hvor det er veldig vanskelig med et regelmessig kosthold. Men jeg drikker aldri brus eller saft. Kun vann og litt kaffe. Spiser aldri sjokolade eller annet søtt. ( Har egentlig aldri likt det) Jeg spiser vel egentlig for lite i løpet av en dag. Men når jeg begynte på reductil spiste jeg aldri. Hadde 0 matlyst. Kunne tyne i meg 2 brødskiver i løpet av en lang arbeidsdag. Jobber opp mot 15 timer på en dag. Men jeg gikk ikke ned et eneste gram :-( Tror vel egentlig det kun er aktivitet som hjelper på meg. Men jeg er fysisk aktiv i jobben. Har forsøkt sånn skritteller, å da gikk jeg ca 16000 skritt på en middels dag. Men når lisjbarnet kommer har jeg bestemt meg for å trene meg slankere!! Har termin i slutten av april.Å det er jo ei fin tid å være ute på :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå