Gå til innhold

Mattips mottas med takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger mattips! Jeg er så kvalm og klarer bare å spise et måltid en gang. Etter at jeg har spist noe en gang er tanken på det igjen helt ufyselig, men jeg har gått tom for ideer. Det kan ikke være tomatbasert og må være vennlig for oss med kvalme. Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også kjempekvalm, og det meste jeg spiser kommer uansett opp igjen. Likevel må jeg jo prøve å få i meg mat. Har fått ned litt suppe og lapskaus. Ellers går det stort sett i tørre kjeks og knekkebrød med gulost. Og sure epler og klementiner.

Skrevet

Brennsnut/lapskaus. Det er noe jeg liker :-) Sambo har lovet og lage til meg når han kommer hjem fra sjøen :-)

Hmm... hva med hjemmelaget pastasalat :-)

Jeg lager en som sambo ALDRI får nok av ! hmm... hva annet da.. hjemmelaget mini pizzaer , pinnekjøtt,

dette er iallefall det som har funka på meg da.. men jeg klarer ikke spise mye om gangen,men små porsjoner veldig ofte :D Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg har også vært kvalm i noen uker (begynner å gå over nå!) og har hatt det litt på sammen måten. Løsningen for meg har vært husmannskost, jeg har takla hel/halvfabrikata-mat, junk og spicy retter heller dårlig...

Dette er noen av rettene jeg derfor har laget i det siste:

Fiskeboller i hvit saus m litt godt bacon

Seikarbonader

Fiskekaker i brun saus

Fiskepudding

Fiskesuppe laget fra grunnen (enkelt og kjempegodt!)

Laksefilet

Lettsalta torsk

Røkt torsk og gulrotstuing

Ovnsstekt ørret

Kjøttboller i brun saus, ertestuing og stekt løk

Koteletter

Karbonader

Elg-gryte og ris

Kokt skinke i biter stekt m grønnsaksblanding og pasta til

Stekt falukorv og hjemmelaget potetmos

Grønnsakssuppe, hjemmelaget

Kyllingwok

Pastasalat

Hjemmelaget pizza

Spinat- og brokkolisuppe, hjemmelaget

Pai, fyll med hva du vil, jeg prøvde med laks her en dag og det ble dritgodt! (jeg laget butterdeig og brukte den som paideig, akkurat nå synes jeg det er mindre kvalmende enn mange andre paideiger..)

Til veldig mange av disse rettene har jeg bare hatt kokt mandelpotet/vanlig potet og kokte/rå/raspa gulrøtter, bittelitt smelta smør, og av og til litt dampa brokkoli/blomkål. Andre retter har jeg laget en enkel salat til.

Jeg er ikke like flink til å lage ordentlig middag hver dag til vanlig, men har blitt opptatt av det i det siste, mest fordi det kjennes bra ut for magen og blir mindre kvalm. Håper lysten glir litt over i mer spicy retter etterhvert...jeg går snart tom for ideer jeg også!

Skrevet

Eneste jeg klarer å spise er bananer, grøt, melonyoghurt, klementiner, egg og så drikker jeg masse melk! De har hjulpet meg til å slutte å kaste opp i alle fall. Er mye kvalm fremdeles og klarer bare veldig små porsjoner, men så lenge det ikke kommer opp igjen! Melk har utvilsomt vært min løsning til å balansere magen litt, juice har vært helt katastrofe. Vondt når det kommer opp igjen er det også...

Skrevet

Takk kjære jenter! Her var det mange flotte tips. Jeg tror jeg er litt på den med hjemmelaget mat jeg og. Spiste lapskaus i går og det gikk forsåvidt greit, men tror ikke jage skal spise det en gang til. Er det bare jeg som har det sånn at jeg kan bare spise et måltid en gang? Vet det gikk over sist gang, men mannen begynner å bli litt lei......hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...