Romeren Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 og begynner ofte å gråte når vi ikke holder han/bysser han/gir han mat, etc. I går og i natt sov han stort sett bare en time om gangen. Siden jeg er så fersk i dette gamet, lurer jeg på om det kan være noe som spiser som holder han våken såpass mye? Det som gjør meg usikker er at han slutter å gråte om vi gir han litt oppmerksomhet, stryker litt på han og sånt. Er det magesmerter eller er han bare syk etter oppmerksomhet? Og er det normalt? (Kan opplyse om at han er født 10 dager etter termin, om det skal ha noe å si...)
Underveis --> Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Det er nok helt normalt. Husker ikke hvor mye Lillemann var våken på den tiden, men han ville ikke ligge alene. Brukte derfor mye bæresjal til ham. De har et ganske stort behov for nærhet, så da er det bare å gi dette :-) Eneste jeg husker, er at jeg på den tiden ammet omtrent annehver time døgnet gjennom.
Neijasså... Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Høres helt normalt ut. ) Hvis de reagerer på noe du spiser så skriker de stort sett utrøstelig (altså går ikke over ved å få oppmerksomhet). De kan også gulpe mye.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Som regel er det ikke noe mor har spist som er årsaken til babyens magesmerter, og det høres vel uansett ikke ut som at han har vondt i magen hvis han slutter å gråte ved oppmerksomhet/ kos.. Han har nok bare et stort behov for nærhet og kos, og det er helt normalt hos så små bebiser=) Jenta mi var også MYE våken fra 2 til 8 ukers alder, dag og natt egentlig, og får jeg en lignende baby neste gang skal jeg ihvertfall være flinkere til å gå på tur med vogna ute (mange babyer sover bedre da), og bruke bæresjal/ bæresele helt fra starten. Med babyen i sjal eller sele får man armene fri til å spise, rydde osv, samtidig som babyen får den nærheten den ofte ønsker seg og sovner lettere. Beste "sovemedisin" her i gården var ihvertfall å putte snuppa i manducaen og enten gå på tur ute eller ta dype knebøy/ danse sakte inne, da var det Zzzzz etter kort tid;)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Godt å høre vi ikke er alene.....Gutten vår er 18 dager. Vi har hatt det slik i noen netter nå som du beskriver. Derfor var det godt i natt da han først sov fra kl. 22 til 01, var våken fram til kl 03, men sov da til litt over kl 07. Håper dete var vendepunktet. Man blir sliten når de små bare sover 1 time om gangen på natta. Håper det snur seg hos dere snart også. Lykke til:-)
Romeren Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2009 Ja, det er godt for meg også å høre at vi ikke er alene. Jeg har et bæresjal som jeg bærer han i hvs han er våken og jeg nesten er nødt til å gjøre noe annet. Det godtar han - stort sett - å ligge i. (Enkelte ganger bare strekker han på nakken og kaster hodet bakover, og vil ikke ha hodet i den lille tøyfolden...) Han sovner ofte her. Problemet enkelte ganger har vært at han sovner her, men er lys våken når vi legger han ned for å sove for seg selv. Og dette skjer ofte om kvelden/natta. Bruker pupp ofte som smokk, fordi det er det eneste som funker sånn noenlunde synes jeg, men det vises på vekta kan man si: Jeg veide han i dag og han har gått opp over 600 gram siden 27/11! (Så helsesøster sa at jeg bare måtte bruke smokken mer, om jeg følte for det. Kanskje han er så våken fordi han ofte er overmett..??)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Gutten min syns det er helt greit å sove på dagtid. De første dagene han fikk MME sov han litt lenger, men så gikk det tilbake. Jeg ammet 1 time, så sov han 1 time. Så var det på'n igjen. Ble sliten av dette gjennom hele natta. Siden jeg fortsatt har høyt blodtrykk, syns JM det var greit med MME på natta, for jeg burde ikke stresse pga. blodtrykket. Jeg ammer på dagtid, men da sovner han som oftes fort eller suger dårlig. Etter å ha ligget der 1 time, og jeg legger han ned, begynner han å "hyle" Noen ganger roer jeg han med litt MME. Han kan drikke 60 til 80 ml etter å ha ligget ved puppen i 1 time.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå