assisi Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Hei. Skal på ultralyd i dag. Har to barn fra før som jeg også sjekket på UL jevnlig, men jeg husker ikke om legen i uke 11 tar vaginal UL eller vanlig? Samboer skal være med, og vaginal UL er da litt kjipt.... Noen som vet?
Mjølkekua Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Så spennende! Lykke til :-) Jeg var på ul 11+4 og hadde da vaginal UL. Sist jeg var gravid var jeg på UL i uke 13 og hadde også da vaginal UL. Det blir best bilder av det. Ikke tenk på at samboeren din skal se det - han sitter jo ikke og ser "oppi". Dette er dessuten en god forberedelse til fødsel, som du nok vil føle som mer intim (men DET driter du i da... :-))) Og - jeg spurte mannen min hva han synes om vaginal UL, og han sa at han ikke hadde tenkt på det engang - han hadde vært superopptatt med hva som skjedde på skjermen!
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har vært til UL i uke 12 med de to andre barna mine å en gang med mitt MAbarn - alle tre gangene ble det gjort utvendig UL - å det var veldig enkelt å se minibabyen da Så det kommer vel ganske enkelt an på hvem som foretar ULèn, tenker jeg. Men om det blir innvendig UL på deg idag, så hadde ikek jeg brydd meg om at mannen var med...han har jo sett deg mange ganger . å han kan jo sitte oppe ved hodet ditt - ikke der nede... Lykke til
~~ElleMelle~~ Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 12+0 tok jeg utvendig ul og det gjorde de med mindre man hadde veldig bakovervendt livmor, el det viste seg man var kortere på vei. Fikk bra nok bilder til at de målte detaljer som lengde på nesebein og kjeve og slikt -og det på et foster som er 6 cm langt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå