Lille_bie Skrevet 8. desember 2009 #1 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg er veldig glad for at sambo og jeg har klart å bli gravide på egenhånd i kun 3PP. Hadde vel nesten forventet å gå 2 år og masse leger, hormoner osv som sist. Har en gutt på 3 år. Mitt lille dillemma er at jeg startet i ny jobb i januar. Faktisk 2 jobber, en 40% og en 60%. Jeg vil være 8+3 den dagen jeg startet. Og den ene av stillingene er vikariat. En ting er at det er kjedelig å komme til en arbeidsgiver så tidlig å si det. En annen ting er om de kan "sparke" meg. Vet jo at de ikke har lov til å si opp folk pga graviditet. Men tenger de f eks en grunn for å ikke forlenge prøvetida? Og hva skjer om jeg blir sykemeldt da? Hvordan deler man forresten sykemeldingen da? Mange spørsmål, håper noen har greie på dette her, for jeg skulle gjerne hatt noen svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141103151-gravid-og-ny-jobb/
rosa bolla Skrevet 11. desember 2009 #2 Del Skrevet 11. desember 2009 Hei. Har samme dillemma som deg, begynte i ny jobb i mai og er i prøveperiode på jobben, og jeg KVIER meg veldig til å si i fra at jeg er på vei, det er en gled for meg og min kjære, men " dumt" iht jobben, men hva kan man gjøre da?? hehe!! Jeg får bare håpe på det beste, at de vil beholde meg, og at jeg da har en jobb å komme tilbake til.. ikke lett.. Må snart manne meg opp til å gjøre det, for nå begynner magen og komme, og ike så enkelt å skjule det heller.. haha... De har vel ike lov å si deg opp da du er sm?!! sjekk nav sine sider om rettigheter, der står det mye om dette, alt for mye å sette seg inn i spør du meg!! Lykke til med å si i fra.... ;o) og masse lykke til med spiren i magen ;o) ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141103151-gravid-og-ny-jobb/#findComment-141122311
LindaM_ Skrevet 9. januar 2010 #3 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei! Jeg var i den samme situasjonen for et par år siden. Var superheldig og fikk jobb 100% fast, for så å finne ut at jeg akkurat ble gravid. Det var en veldig ubehagelig følelse å tenke på at dette skulle jeg fortelle til mine helt nye sjefer... Fy søren som jeg grua meg. Men, heldigvis, når jeg brast ut i gråt og forteller at jeg er gravid, sier de; detta er jo noe vi alltid tar med i regninga når vi ansetter jenter på din alder. Dette er ikke noe problem. Puh! Det jeg vil si til dere; det er jo sånt som skjer for oss som er i fertil alder enten det er planlagt eller ei. Det er ingenting dere skal måtte grue dere for å fortelle. Du kan heller ikke bli oppsagt på bakgrunn av at du er gravid - det er jo ikke det som avgjør om du er en god medarbeider eller ei. Nei, de må ha gode grunner for å kunne sparke en ansatt. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141103151-gravid-og-ny-jobb/#findComment-141246059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå