Mars78 Skrevet 8. desember 2009 #1 Del Skrevet 8. desember 2009 HEI jenter.Jeg har to barn.Førstemann ble født normalt men andre ble forløst med keisersnitt.Det ble et hastesnitt,da sykehuset sendte meg hjem og jeg holdt på å miste babyen min:(De mente at fødselen ikke var i gang,men fødselen hadde da stoppet opp han hadde nesten null puls da jeg etter mange timer kontaktet sykehuset på nytt.Jeg kunne miste han:( Selv om det har gått 5 år,klarer jeg bare ikke å glemme denne episoden.Dette skjedde på Ahus på Lørenskog og aldri mer samme sykehus.Nå er jeg 3.gangs gravid i uke 13,og er livredd at dette skal gjenta seg.Klarer jeg å føde normalt eller blir det en ks igjen??Jeg er så livredd om å ikke klare det.Er det noen med erfaringer?Noen som har født normalt etter en ks??Vær så snill og kom med noe råd.Holder på å bli gal:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141102918-noen-som-har-f%C3%B8dt-normalt-etter-en-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 1. januar 2010 #2 Del Skrevet 1. januar 2010 jeg har en noen lignende episode som deg, hvertfall den delen hvor jeg holdt på å miste min sønn. og måtte ta en haste keisersnitt. vi planlegger nå en ny baby og har allerede snakket om hva vi skal gjøre i forhold til fødselen.... jeg lurer på det samme som deg mars78, er det noen som har erfaring????. jeg er også redd dette kans skje igjen, redd jeg kan stå i fare for å miste neste mann, fordi min erfaring er at jeg stoppet på 5 cm og kom iikke lengre. ble satt på drypp og der sank hjerterytnen i fra 152 til 62 og måtte dermed rett inn på operasjonsbordet. er livredd for at jeg skal frykte for min baby sitt liv eller mitt liv om dette evt skulle skje igjen.... kanskje det beste ville vært å prøve å føde normalt men å ha en planlagt ks som back up???? vet ikke jeg om det lar seg gjøre men det er no hvertfall en ide`. noen der med råd eller erfaring???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141102918-noen-som-har-f%C3%B8dt-normalt-etter-en-keisersnitt/#findComment-141200730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmilo Skrevet 5. januar 2010 #3 Del Skrevet 5. januar 2010 Jo det går å føde vaginalt etter ks, men det kan også være slik at det ikke går. Hadde hastesnitt på begge, men nr 1 var en fødsel som var igangsatt etter to ukers overtid og endte dårlig for bebin, litt som deres historier. Når nr 2 var på gang fikk jeg ordnet samtale med en overlege på Ullevål, slik at det fantes skriftlig at terskelen for KS skulle være lav og at jeg ikke skulle bli satt igang ved ev overtid. De mente jeg burde kunne føde vaginalt, til tross for fødsel nr 1. Greit for meg, tenkte jeg. Vannet gikk før termin og deretter var det 17 timers h-vete med rieri og null i utvikling. Da sa vi stopp og legen gikk med på KS da han lest brevet. Så ble det plutselig veldig hast da de fant ut at det gamle arret begynt å gå opp. Men alt endte bra. Denne gangen blir det planlagt KS. Nå har de funnet ut at jeg mest sannsynlig ikke kan føde vaginalt. Hvis jeg var deg hadde jeg bedt om en samtale med en erfaren lege slik at du har en trygghet med deg hvis du går for vaginal fødsel. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141102918-noen-som-har-f%C3%B8dt-normalt-etter-en-keisersnitt/#findComment-141220076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå