Lille persille* Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, er 4+6.Jeg er 29 år det er vårt første barn. Har tenkt mer og mer på at jeg ønsker en tidlig UL. Det jeg vil høre er at fostret er friskt og høre hjerte banke! Det holder egentlig, men hva finner de ut egentlig? Tenkte kanskje å bestille i uke 10-12 ca. Vil vente med å fortelle venner og fam. til etter UL. Noen som har vært på tidlig UL og mistet eller det?
Carasnella Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Med datteren min var jeg på ul i uke 11-12 og kunne se masse:) Helt tydelig en perfekt liten miniatyrbaby som lå og sprellet. Andre gang jeg ble gravid var jeg på ul i uke 6 og kunne i grunn ikke så så veldig mye. Så ny ul i uke 8 og da var det hjerteslag, men ble satt tilbake noen dager (noe jeg nektet, for det var ikke mulig i forhold til sex og når jeg testet positivt). Ny ul en drøy uke etterpå og da var det dødt og jeg måtte ha utskrapning. Nå skal jeg på ul denne uken og vil da være i uke 8-12. Gleder meg masse, men er også veldig nervøs:S Hadde jeg vært deg hadde jeg spandert på meg en tidlig ul:) Uten tvil:) Den gangen jeg mistet etter å ha sett liv på ul så hadde jeg hatt mye blødninger, og vekstavvik på foster.
MamiK Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Ei venninne av meg sier jeg må ha blæra full før jeg tar tidlig UL for å se noe. Stemmer dette?
mammantilT&I Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 vi var på tidlig UL på 9+3.. da fikk vi se en sprellende liten krabat på 2,5 cm som hadde 177 hjerteslag per minutt armene stod rett opp i været, det så een helt fantastisk opplevelse, og da begynte vi å fortelle det til familien og etterhvert venner / jobben.. For oss var det vel verdt de 500 kr det kosta for å roe nervene våre:) nå det er sagt så kan jo ting skje etter uke 9 også selvsagt, så jeg har liksom ikke klart å slappe av før jeg i sist uke var hos legen å hørte hjertelyden..
Vil-bli-mamma! Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Jeg var på innvendig UL da jeg var 6+5. Da var embryoet 10 mm og hjertet banket! Jeg skal på UL igjen når jeg er 10 uker. Jeg betaler ingenting hos gynekologen jeg går hos.
Lille persille* Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2009 Tusen takk for gode råd og tips! Blir garantert Tidlig UL ja! Lykke til dere andre også!
superspent75gravid Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Det fikk ikke jeg beskjed om, så når jeg tok ul i uke 6+3 var min blære tom men jeg så alt helt fint alikevel. De tar jo vaginal ul når det er så tidlig..
superspent75gravid Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Dette skulle egentlig være under inlegget til MamiK:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå