Gå til innhold

hvor langt har dere komt med forberedelser til barnet kommer?

Anbefalte innlegg

har dere handla mye eller?

Vi har stellebord, vogn, bilstol og seng etter at vi fikk guttene våre.

men det er vel det. venter jente denne gangen, og alt vi har er jo lyseblått :)

har ikke handlet noe særlig enda.. eneste en en liten, søt rosa kjole ;) den måtte jeg bare ha rett etter jeg var på ul og fikk vite at det er ei jente denne gangen :)

Fortsetter under...

Heisann

Vi har vel egentlig kommet ganske så langt (venter første). Vi er ikke ferdig med barnerommet enda, men vi har i hvertfall kjøpt inn alt det viktigste.Vogn,seng ,barnesete, stellebord også litt klær. Er bare noe småplukk igjen å kjøpe, men tenkte ta resten i januar. I tillegg får vi nok ganske masse til jul også

Bilsete, seng/vugge, stellebord, vogn, trille, bæresele, vippestol, noen biteleker og bamser, lekegrind, bryst pumpe elektrisk og manuell, smokker, reiseseng, gulpekluter, vaskekluter, voksi pose, og en fleecepose, bilstolpose, badebalje med såper og kremer, smekker, vogndyne, den minste dynen og juniordyne, sengesett i forskjellige str, stretchlaken, gardiner, sengehimmel, men har lite klær, så tenkte å ta en tur til uken, og litt over jul. Barnerommet blir ferdig før jul:) Ja, sikkert mere som jeg ikke kommer på, men føler meg godt forberedt.

Jeg tror vi har kommet i mål med de større tingene, men føler det er mye smått som står igjen.

Vi har kjøpt noe brukt; vogn (Edge duo), har også fått en brukt Quinny Speedi som evt. kan brukes med bilstolen), badebalje og tummytub med stativ, vugge har vi etter meg, grindseng har vi kjøpt brukt. Har også en vippestol som vi har fått.

I går var vi og kjøpte nytt i butikken; stellekommode, bilstol og base. Og en haug med håndklær. Jeg kom fram til her en dag at de aller fleste håndklærne vi har er dem som jeg kjøpte når jeg flytta på hybel for 15 år siden. De fleste av dem kan man se godt gjennom i dag. Der skal det ryddes opp!

Det vi skal ha som mangler er vel kluter, evt. voksipose, dyner, sengesett og så må vi gå gjennom klærne etter jul. Har fått noe, noe er under strikking og litt har vi kjøpt.

Kommer kanskje på mer "smådill" etterhvert, men...

Vi har kjøpt en del, arvet, lånt og fått. Regner med at vi får en del til jul og vil vente til januarsalget med diverse ting, som f.eks klær.

Eneste vi mangler er stellebord og seng (skal få sistnevnte av svigers), men har ei vugge også som jeg hadde som liten (den er så fin og pynter opp så den skal stå i stua til dagslurene).

Ellers så har jeg lyst på babycall og som tidligere nevnt småting som er kjekt å ha.

Vil ikke kjøpe for mye for regner med at mye kommer ikke til å bli brukt eller kommer til å bli veldig lite brukt.

Kjøper det mest nødvendige/basis ting og så vil jeg se ann hva jeg trenger etter hvert. Føler at det er lettere å se etter at barnet har kommet.

Har litt shoppemani så jeg må legge bånd på meg selv. He he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...