Gå til innhold

Jeg er så tvil om hva jeg skal gjøre nå :( langt...

Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Bare for å ha sagt det så finnes jeg ikke arbeidssky så vet dere det...

Jeg var sykmeldt hele forrige svangerskap pga risikosvangerskap. Jeg er konduktør på tog og bærer masse utstyr som faktisk veier litt på meg hele tiden. Samtidig må vi jo hjelpe til å løfte barnevogner og bagasje.

Jeg har jo slitt veldig med kvalme og oppkast og fått ordnet med piller for å holde det i sjakk. Jeg jobber nå i min 4 uke etter endt permisjon uten lønn. Følgelig er det slik at jeg kan risikere å ikke få sykepenger dersom jeg blir sykmeldt nå.

Sist svangerskap prøvede jeg å få jobben til å tilrettelegge med andre arbeidsoppgaver uten at det ble gehør for det, så om det er mulig å få til denne gangen vet jeg ikke :(

I dag ble jeg skikkelig sliten i ryggen og fikk ganske mye og sterke menssmerter når jeg var på jobben etter å bært tungt, det ga seg sakte men sikkert når jeg hadde pause. Ble litt skremt av det og føler ikke så veldig for å jobbe nå kjenner jeg. MEN samtidig så er jeg avhengig av inntekten for å være sikker på at jeg får foreldrepenger når jeg går ut i permisjon igjen.

Uff, vet ikke helt hva jeg vil med dette og om det er forståelig det jeg har skrevet, men jeg sliter litt med å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Har jo ikke lyst til å risikere denne spiren heller da. 3 SA er liksom nok synes jeg og tror ikke jeg orker å evt måtte igjennom denne IVF-prosessen igjen. Da er vel egentlig ikke pengene så mye verdt kontra den lille spiren vår alikavell.....

Phu, ble langt dette her..... Tror jeg får ta meg en telefon til legen i morgen jeg og lufte tankene med han!

Fortsetter under...

Hei du!

Etter disse signalene fra kroppen, hadde jeg gjort alvor av å sykmelde meg ut året f.eks. elelr iallefall til du er sikker på at fosteret ditt har det helt topp:)) Jeg skal selv gjøre dette pga fler blødninger.....

Er kanskje på tide at man tar seg selv alvorlig, og ikke leker helt!

ER vel ingen som takker oss akkuratt.......for å leke helt mener jeg.

Men kjenner meg sååååå godt igjen i hva du tenker, det er liksom ikke bare bare å gå rundt å være sykmeldt pga svangerskap.....er jo liksom ikke syk. Men dette er jo en tilstand som mange andre tar for gitt, og som vi må streve for å få til, syns vi da skylder oss selv å ta vare på oss selv;))

Lykke til!!

klem

vanskelig å råde deg itl noe synes jeg. men jeg skjønner deg veldig godt for jeg var i samme situasjon, nylig kommet hjem til norge var nødt å jobbe i en mnd. var veldig dårlig men prøvde å skjule det så godt jeg kunne. det gikk bra heldigvis. har ikke like mange sa bak meg da. men forøvrig tror jeg et er lovpålagt at jobben skal tilrettelegge for deg før du evt blir sykemeldt, og det kan jo fort ta noen uker :-)

Signerer sailor over her! Jobben er lovpålagt å tilrettelegge for deg og hadde jeg vært deg ville jeg ha fått en henvisning fra lege om at du skal ha tilrettelegging og hvis da jobben din ikke har mulighet til det, skal du motta svangerskapspenger i stedet for sykemelding og da heller ikke miste opptjeningsgrunnlaget ditt. Søk på nav.no under svangerskapspenger.

God bedring og lykke til:)

Det er som sailor skriver; jobben skal tilrettelegges for deg av din arbeidsgiver.Finne f eks annet arbeid.Har de ikke noe til deg må de evt.sykmelde deg.

Er du organisert? Snakk isåfall med tillitsvalgt/hovedtillitsvalgt med erfaring, her vil du få råd og hjelp om regelverket og dine rettigheter.

Masse lykke til,vennen :-)

Klem//

Jeg sov så lenge i dag at det ble ingen tlf til legen.

Jeg har en lang tur i morgen, men med en del pauser så skal ta den og se hvordan det blir da.

Kjenner at isjasen min krangler litt også, men bare jeg klarer å holde ut tom fredag så slipper jeg i alle fall å tenke på sykepenger.... Kjenner jeg i løpet av dagen i morgen at det blir for ille får jeg bare ringe og be de avløse meg :P

Nei det er sannelig ikke like enkelt, hehe :P

Annonse

Jeg har vært til legen i dag og fått sykmelding tom fredag. Så har jeg noen dager fri før jeg skal jobbe først på onsdag igjen.... DA bør vel kroppen ha fått hvilt ut tenker jeg :)

Isjasen er litt bedre i dag, men uff så flaut å få en slik "gammelkallsykdom" når man "bare" er 32 år :P

Godt å høre at du får ta det med ro noen dager framover! Det er nok bra for deg og den lille. Ellers kan det nok være at svangerskapspenger er tingen for deg, ja - ta en titt på denne siden:

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...