Gjest Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Så var det et faktum da... Produksjonen vil ikke opp, og jenta vår har vært helt gal om kveldene den siste uka. Derfor begynte jeg å gi litt MME i tillegg om ettermiddagen, slik at mengden av MM kunne ta seg opp til kvelden, men dette slo veldig dårlig ut. De siste 3 nettene har jeg vært våken til 3-4 om natta og kun tørka gulp med skikkelig oppkastlukt og prøvd å trøste lille gullet som i 1-tia om natta klarte å drikke tomt IGJEN. Har vel egentlig ikke følt noe kos i ammesituasjonen de siste dagene, det har bare vært et ork uten like bare fordi jeg har visst hva som har ventet meg utover kvelden og natta... Så da hadde vi to valg.. Enten fortsette i samme tralten og sove maks 4 timer om natta, og uvisst hvor mange antall timer iløpet av dagen, eller å gå over til flaske og være sikker på at matproblemet er løst. Med tanke på at vi har en gutt på 4 år som fortjener å ha to fullt oppegående foreldre som har energi til å være med å leke, så valgte vi altså flaska. Synd, for det var ikke sånn jeg ville at det skulle bli... :-( Trøsten er nå likevel den at hun har fått MM i en mnd, og at litt er bedre enn ingenting :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Forstår deg godt! Jenta mi er litt over 4 mnd, og den siste uka har produksjonen gått ned siden jeg har vært så forkjølet. Om kvelden kommer det ingenting, og hun blir helt fra seg stakkars. Hittil har vi løst det med å gi en flaske med pumpet mm fra fryseren, men det lageret er tomt om noen dager. Så er forberedt på å gi mme om kvelden hvis det fortsetter sånn, orker ikke være oppe halve natten i et forsøk på å pumpe nok melk til dagen etter (ofte kommer det ikke en dråpe). Og jo mer stress, jo mindre melk... Bedre for babyen å ha friske oppegående foreldre!
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Ja helt sant :-) Nå som hun bare har fått MME et par dager, så er hun mye mer fornøyd, og er våken en stund om kvelden og koser og babler og sover nesten hele natta :-) Så nå er alt bare fryd og gammen igjen, endelig. Og den dårlige samvittigheten for å ha "gitt opp" forsvant i takt med at alle de positive virkningene viste seg :-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Vi måtte også gi oss på fullamming og ga mme fra mini var ca 2 mnd. Først bare om kvelden, men fra 3 mnd har han fått to flasker om dagen og nå er han 4 og får litt grøt også. Hadde hatt en supersulten unge om jeg skulle gått for fullamming. MME er gull verdt.
lille sprelle Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Du behøver ikke kutta amminga helt selv om du må gi tillegg! Det er en stor misforståelse! Jeg hadde valgt en løsning som passet for deg/dere med kombinasjon av mme og amming! MME kan aldri gi jenta di de antistoffene hun får gjennom mm. Selv valgte jeg en løsning hvor hun fikk tillegg om kvelden når "puppen var tom". Faren tok seg av den biten, så la jeg meg for å sove. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Jeg fullammet tulla mi i bare en måned også, og har i to måneder nå delammet. Hun får først puppen, så får hun flaske. Varierer hvor mye hun tar av flaska, alt etter når på døgnet. Men dette har fungert fint for oss, hun får det jeg har med antistoffer og alt, og så får hun flaske slik at hun blir skikkelig mett og fornøyd
strikkemor til 2... Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 min lille er 1 mnd nå, og i helgen måtte vi også til med MME! var en lettelse da vi fant ut at han "bare" ville ha mer mat, men jeg at var tom. han har i tilleg sugd litt feil, slik at brystene mine er veldig såre, og så kaver han veldig når jeg ammer. så jeg har siden lørdag, kun pumpet meg, slik at han får 2. hvert måltid mm, og 2. hvert mme. funker bra for oss, satser på å gi han mm til jeg er helt tom! litt er bedre enn ingenting
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Jeg er så lykkelig, for jeg har nettopp funnet en løsning for oss. Vi kommer til å gi mme tillegg til kvelds og natt heretter. Dette pga en overaktiv produksjon, noe som fører til at småen nesten bare får i seg formelk. Det er et himla styr å skal pumpe natta lang, for å komme til ettermelka, fremfor å gi ET nattmåltid på flaske, og se gutten bli god og mett, og sovne konstant. Stor forskjell fra hyling pga vondt i magen! Åh, lettelse :-) Det skal sies at jeg hadde problemer med den flaska til å begynne med. Hver gang pappa gav mat med den, rant tårene mine, og jeg følte et sug, og en intens lengsel etter gutten! Om og om igjen ombestemte jeg meg med hensyn til å prøve dette. Men mange nok hylenetter hjelper en til å ta en avgjørelse. Angrer ikke. Den nattlige jakten på ettermelka tar futten fra hele familien. Nå pumper jeg og fryser hver gang han får flaske, så holder produksjonen seg. Kanskje mange tror de har for lite melk, når de egentlig har for høy produksjon? Hvor lenge dier ungen? Legger ved denne linken. Dette reddet oss fra natt-helvetet. http://www.sovlillebaby.com/formelk.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå