Gå til innhold

sjukemelding etter innsetting

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å få sjukemeld. etter innsetting?

Jeg leste at en skulle ta det med ro dagene etterpå, kan en da få sjukemeldign for det?

Jeg er i en krevende jobb der en må "være på" heile tida og har ikke sjans til å slappe av noe på arbeidsmengden.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141101281-sjukemelding-etter-innsetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanlige er å være sykemeldt i 3 dager - uttaksdagen, dagen mellom og innsett-dagen. Kroppen har ikke behov for ro etter innsett, så vanlig, hektisk jobb går helt fint.

Noen få har komplikasjoner, blir slått ut av hormonmedisiner etc - da stiller det seg annerledes.

Jeg har fått beskjed om at det ikke er noe man kan gjøre som påvirker om egget fester seg eller ikke. Det viktigste er at man har det bra. Stress er aldri bra, ei heller i forbindelse ved forsøk på graviditet. Jeg tok ikke ut noen ekstra sykemeldig ut over de 3 dagene, på første forsøk. Følte meg veldig anspent hele veien fra innsett og fram til testing. Denne gangen tok jeg ut sykemelding en uke, utover de tre dagene. Følte meg mye mere avslappet. Selvom resultatet nok ikke blir positivt denne gangen heller, er jeg veldig glad for at jeg gjorde det, og kommer til å gjøre det samme igjen.

Det viktigste er at man kjenner på det selv hva som kan være greit å gjøre.

Lykke til;-)

For å få svangerskapspenger er vel første kriteriet at man er gravid, så det er nok ikke en aktuell løsning i den første tiden etter innsetting.

..men hvis man blir gravid så er det en god løsning for mange :-) Håper det går fint med deg, dittin1980.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...