Gå til innhold

Trent og trent etter fødsel, men mister ikke kiloene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om det bare er meg?! Jeg var skikkelig aktiv fra 5-6 uker etter fødselen, gikk lange turer, dro meg ut og var med på barseltreff, trente aerobic, vekter og dans på Elixia, etterhvert begynte jeg å jogge-skulle jo være med på halvmaraton skal vite... Så var det liksom ikke noe som funka da...Det har jeg ikke opplevd før-Noe som virkelig satte fart på vekttapet har jo alltid for meg vært jogging. Vekta den samme og klærne like stramme som 6 uker etter fødselen. Jeg begynte og spise tranpiller og vitamintilskudd i redsel for mangler av noen slag. Deretter hadde jeg 5-6 uker der jeg ikke spiste brød eller godterier! Ingen resultat. Jeg har aldri, aldri opplevd at det skal være SÅ vanskelig, rett og slett umulig og miste vekt! Til slutt ble jeg så nedstemt og lei meg av det at jeg ga opp. Det er veldig leit for meg, jeg ser at jeg er ikke akkurat tynn lenger, jeg har fått gode og runde lår og er like stor over ryggen enda. Jeg gikk opp 20 kilo under graviditeten og da er det vel de 5-6 ekstra kiloene da som sitter som limt.

Er det flere der ute som har prøvd og prøvd, men opplevd det samme som meg; at det ga svært lite resultat utifra strevet? Jeg tror forbrenningen min har endret seg drastisk jeg altså... Jeg har gitt opp, rett og slett gitt opp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det likedan, jeg tok ks i september og ikke gått ned så mye som et gram etter at babyen var født (mista jo noe ved fødselen så klart). Jeg la på meg 30kg, og har 20 igjen... sukk...

Skrevet

Samme her.. :( er rett og slett deprimerende

Skrevet

Har det likt.

Var tynn før graviditet. Gikk opp 25 kg i graviditeten, og har nå ca 8 kg for mye som sitter pang. Tror det har mye med at jeg mast så utrolig mye muskelmasse i løpet av svangerskapet. 9 mnd uten trening...

Så jeg har rett og slett ikke den samme forbrenningen lenger. Og jeg er ikke stram som jeg var, jeg er kvapsete:/

Jeg tror mye av løsningen er STYRKETRENING, kombinert med f-eks jogging... Fordi muskler er enormt viktig å ha for at forbrenningen skal være høy...

Skrevet

Det sies at man bruker 9måneder på å legge på seg også må man regne 9måneder ned igjen. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på, men det er viktig å trene jevnlig hele tiden for at det skal funke.

Viktige ting å huske på er:

Hva man spiser og hvor mange kalorier man får i seg i løpet av en dag.

Hva slags trenging man driver

Hvor høy forbrenning man har.

Siden du trenger på elixia så kan du få kostholdsveiledning der og de kan også hjelpe deg med å sette opp et matprogram. De burde også ha et apparat som måler hvor mange kalorier du forbrenner på en dag.

For å få opp forbrenningen er det viktig med styrketrening, muskler forbrenner flere kalorier enn fett. Kondisjonstrening er også bra og siden du jogger så er jo det en kjempebra måte å trene kondisjon.

Hvor ofte man trener kan også ha noe å si. Det er viktig å trene jevnlig , men også ta dager hvor man slapper av.

Det er også mange som ikke går helt tilbake til der de var før babyen begynner å gå og løpe. Da får man som regel masse å gjøre og kiloene raser av.

Jeg har selv fortsatt 6kilo som skal av, men her har det ikke stoppet helt opp ennå. Det tar selvfølgelig lenger tid mellom hver kilo som forsvinner enn det gjorde til å begynne med, men jeg gir ikke opp. Det er snart 6mnd siden fødsel og jeg gikk opp rundt 30kg. Jeg sluttet å se på vekta til slutt for jeg ble bare deprimert

Skrevet

Hei dere

Har nå tenkt litt. For halvannen uke siden sa mamma at jeg spiste for lite - Jeg sa jeg spiste 3-4 ganger om dagen. Selv sa hun at hun spiste 6 små måltider om dagen. Jeg trodde jeg spiste for mye jeg, men jeg veit jo seff at det handler om verdien i det jeg spiser! Jeg har jo holdt på med flere dietter før i livet også, jeg kan ikke komme meg ned i str 38.40 igjen uten at det skal koste meg halvannen times trening 5 ganger i uka, det var viktig i studietiden og da jeg var tenåring, men nå orker jeg ikke det lenger. jeg har lyst til å være 42-44, ikke 44-46, men faen så vanskelig da. Og etter at jeg begynte å jobbe, ga jeg opp. Flere sa: "men da jeg begynte å jobbe, DA mistet jeg de siste kiloene...Så jeg har gått rundt og håpet og spist gode og varierte lunsjer. In fact: Mannen min og jeg spiser veldig lite halvfabrikata mat-Vi lager veldig mye god og bra mat,jeg har aldri spist så sunt i hele mitt liv! Likevel...Det er ironisk... Før så nesten latterliggjorde jeg kvinner som var litt store og som "aldri" gikk ned i vekt, nå veit jeg jammen meg bedre! Det er faktisk veldig, veldig vanskelig for noen.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg tror kanskje det skjer ett eller annet med forbrenningen... Jeg har i store deler av livet vært på grensa til undervektig, og syntes det var artig å få litt mer kvinnekropp under og etter graviditet. Imidlertid ballet det på seg da jeg sluttet med amminga. Ble jo så fordømt sulten av å amme, og hungeren stoppet ikke da jeg sluttet å amme for å si det sånn. Jeg begynte å bli bollete i fjeset, og der går grensa for meg (heldige de som kan ha former uten å være tykke i ansiktet)

Så det første jeg gjorde var å spise mye mindre middagsporsjoner, for å krympe magesekken litt. Deretter kutte ut alt sukker, og jeg eksperimenterte av andre årsaker med å kutte ut gluten og melk også. Og dermed var ikek mat like fristende lenger heller, he he. Kombinerte dette med trening. Så begynte jeg å gå ned, ned og ned. Og etterhvert virket det som om jeg gikk ned samme hva jeg gjorde, jeg kuttet ut diett etterhvert, men gikk fortsatt ned. Dette pågikk fra mai og fram til jul. For meg virket det som at min gamle forbrenning kom tilbake. :o) I jula har jeg virkelig skeia ut og stappet meg med alt mulig, men bare gått opp halvannen kilo.

Så for meg kan det virke som om det skjer noe med forbrenninga rett og slett. Man må på en eller annen måte få kroppen til å finne tilbake, det er en hemmelig kneik ett eller annet sted man må over.

Skrevet

Det samme gjelder for meg. Har tidligere alltid vært slank. Mange lurte på om jeg hadde spiseforstrrelse siden jeg var så tynn. Men det var treningen som gjorde meg så tynn. Spiste faktisk utrolig mye mat og snop. Nå spiser jeg kanskje 40% av det jeg spiste tidligere og veier 14 kg over det jeg gjorde. Er kvapsete rundt magen og trener 7 ganger i uken. Jeg går litt ned i vekt, men herregud hvor lite jeg spiser og hvor mye jeg trener. Er konstant sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...