knerten09+ knerteline11 Skrevet 7. desember 2009 #1 Del Skrevet 7. desember 2009 Lille knerten her bruker lengre og lengre tid på å bli trøtt noe som har forskjøvet siste lur og dermed også leggetiden. Men selv om han legger seg senere så våkner han til samme tid om morgenen om ikke før. Så lurer på om det er på tide å kutte ned til 2 lurer (selv om jeg egentlig trodde det var litt tidlig for det). Problemet er at han er så trøtt når det kommer til siste lur og blir grinete om jeg ikke legger han. Det jeg har gjort nå er å vekke han etter ca 30-45 min så ikke luren blir så lang. Men får han tidligst i seng ca 8 da og den har også blitt halv 9 og nesten 9 noen kvelder (la seg som regel senest halv 8 før). Legger jeg han tidligere blir det bare grining. Er det noen av dere andre som har kuttet ned til 2 lurer og evt hvordan? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141101016-kutte-ned-til-2-lurer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rima Skrevet 7. desember 2009 #2 Del Skrevet 7. desember 2009 Her kuttet lillebror selv ned til to lurer. Jeg også synes det er tidlig, men ser jo at det funker for oss. Han blir ikke trøtt så tidlig på formiddagen lenger. Så den luren er ikke før ca 10.30. Om vi går ut og triller da, sover han et par timer. Da sover han som regel en blund til rundt 15-15.30 på 45 min. Eller så tar han en kort hvil først og vi triller et par timer fra kl 13. Så her er det som regel en kort og en lang blund. Han klarer seg fint våken fra 15 og til leggetid kl 19. I dag hoppet han liksågodt over blund nr to også og var våken fra 12.30 til 19. Men både mamma og svigers var her, så det var for mye som skjedde for han. Nysgjerrigper! Tror nok at det kan være lurt å prøve to lurer og heller legge tidligere. Dersom det ikke funker, så vil han nok sovne litt senere om kvelden for en stund. Og plutselig er dere nede i to lurer uansett..) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141101016-kutte-ned-til-2-lurer/#findComment-141101482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nocturna Skrevet 7. desember 2009 #3 Del Skrevet 7. desember 2009 Sønnen min har veldig lenge hatt kun 2 lurer i løpet av dagen. Første lur er rundt 12. Da sover han fra 20 min til 3 kvarter. Andre luren er mellom 3 og 4. og da kan det gå så lite som 10 min før han vokner eller så sover han ca 30 min. deretter så er det bad ca 18.00 og kos. Så får han melk og sovner mellom 18.30 - 19.00. Nå som vi har startet med grøt sover han helt til 07.30 om morgenen (luksus). Noen ganger sovner han ikke før 13.00 eller 14.00 og etter det holder han seg våken resten av dagen. Dvs, han er stuptrøtt i 17 tiden, så da er det rett i seng. Men da sover han fortsatt til 07.30 tiden. noen ganger lenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141101016-kutte-ned-til-2-lurer/#findComment-141101766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå