Gå til innhold

Noen med erfaring med å forandre/legge til navn etter barnet har fått navn?

Anbefalte innlegg

Eldste vår går i bhg ¨yngste er under året.. Eldste har fått ett litt langt (enkelt)-navn og det er ett typsik enten hater eller elsker navn..

Yngste har ett kort navn på 3 bokstaver som er typisk sånn som alle liker!

Jeg har tenkt litt på at jeg vil gi yngste ett til navn,altså uten bindestrek. Sånn at hun skal få litt "Mer" navn og siden storesøster har ett langt navn. åsså kan hun velge hvem av navnene hun vil ha senere, har å tenkt det samme ang storesøster..navnet hennes er enten forhatt eller elsket..kanskje hun bør få ett navn itillegg hun kan kalle seg dersom hun selv skulle føle at navnet hennes ikke er så fint? ønsker kun seriøse svar å dette er bare en tanke..samboer er veldig for enkelt navn så spørs da om han vil like mitt forslag!

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som en god idé. Heter storesøsteren Konstanse og lillesøsteren Ida for eksempel, synes jeg det er rett og rimelig at lillesøster også får navn med litt mer "tak i". Så kjør på!

Så lenge de beholder fornavnet sitt som brukes i dagligtale og som de selv betegner seg selv med, burde det ikke være noe problem. Det er mange som har mellomnavn som ikke brukes til daglig, så mange vil sannsynligvis heller ikke reagere på at du plutselig introduserer et mellomnavn på begge. Skjønner at du vil "utligne" navnene ved å gi minstemann et mellomnavn. Vedrørende størstemann vil det alltid være noen som ikke liker navnene man velger, men hvis du mener det er behov syns jeg du skal gi henne et mer nøytralt mellomnavn slik at hun kan velge selv som du sier. Gjør det du selv følger er riktig. Lykke til.

Mange får jo kallenavn, eks. "Blomma", "Minken", "Molla", "Lilleba" osv., da er det ikke nødvendig å styre med papirer til folkeregisteret.

Hva med å finne på koselige kallenavn som de kan bruke hvis de vil?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...