Gå til innhold

Hvorfor assistert?

Anbefalte innlegg

Starter denne linken av ren nysgjerrighet.

Jeg er selv en de som går under uforklarlig infertilitet eller noe i den duren. Har forstått det slik at 1 av 10 som ikke blir gravide faller under denne kategorien.

Hva er grunnen til at dere trenger litt hjelp for å få til det som vi alle har et høyt ønske om?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141100428-hvorfor-assistert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva menes med få eggreserver egentlig? har ikke så mye peiling på dette, men hører det blir snakket en del om.

Hadde vårt første førsøk nå i november, og fikk 18 egg, med relativt små doser medisinering...

Kan det bety med få eggreserver at jeg ved eventuelle andre stimuleringer vil få ut mindre egg, så lenge jeg allerede er blitt stimulert ei gang??

Annonse

diagnose: uforklarlig infertilitet.

Har en datter på 9 år sammen med mannen min. Den gang ble jeg gravid den ene gangen den måneden vi hadde sex...så det gikk utrolig greit. Men søsken ble det verre med..;(

Mannen min har normal sædkvalitet, og med meg finner de egentlig ingenting heller. Er midt i 3 forsøk nå( 2.ordinære). Ble gravid i mars i år på 1 IVF forsøk, men MA uke 9. 2 ICSI i september ble avbrutt på innsettingsdagen, da det ene befrukta egget hadde delt seg helt merkelig..hmmmm...spørs om ikke eggkvaliteten er litt av årsaken til infertiliteten...men usikkert ifølge Riksen..Så nå får vi se da....egguttak neste uke;)

Eg har PCO og svært sjeldan eggløysing og menstruasjon. Toppen blødning eit par gonger i året. Ikkje lett å verta gravid på eigahand då.

Med så sjeldan eggløysing som eg har hatt opp gjennom åra, håpar eg på at eg ikkje har "brukt opp" egga mine - og at eg kan få ut fine egg ved mitt fyrste IVF-forsøk i januar. Blir ei spanande tid framover no!

var egentlig ingen forklaring på det, mannen var fin men når vi kom til haugesund var det få sædceller å lite aktivitet på di å over halvparten var deformert... legene mente dires tellere var mer nøyaktig..

første forsøk begynner uke 1 :)

Annonse

Har ikke fått noen forklaring på hvorfor vi ikke klarer det på egenhånd.

Har 2 fra tidligere forhold, vært gravid 1 gang med min nye mann, SA i uke 7+4. Gravid med IVF en gang, men babyen døde i 29+6.

Skal nå begynne men 4 nye runde i det offentlige.

Alt er i skjønneste orden hos oss bortsett fra at vi ikke klarer å bli gravide igjen. Alt er undersøkt, men ingenting er galt med noen av oss. Jeg har vært gravid to ganger nesten uten å forsøke, noe som resulterte i en SA og en liten jente som nå er 3 år. Hadde en komplisert fødsel med hastesnitt, men det skal visstnok ikke ha betydning for fruktbarheten. Så da kan vi jo bare fortsette å lure?

Jeg og kjæresten min hadde vært ammen i syv år uten at vi klarte å bli gravid. Fant ut gjennom prøver at han hadde lite svømmere. Hadde vårt første ivf forsøk i april 2006, og dette var mislykket. Ble utrulig nok gravid måneden etterpå- på naturlig måte.. Lykkelig mor til en gutt på snart 3år :D

Har nå hatt et nytt ivf forsøk og er nå lykkelig gravid i uke 12!!

Hos oss har mannen dårlige svømmere. Sist test fant de bare to celler som beveget seg. Det sier jo sitt ;) Nå har vi fått time i Porsgrunn for konsultasjon. Er ny i dette å vet ikke så mye om hva vi har i vente. Men gleder oss til å komme i gang :) Har vært uten prevansjon nå i 4 år...

Nå har det plutselig dukket opp en mulig årsak, og dessverre var det ikke så veldig bra. Midt i sprøyteperioden, fikk jeg nå beskjed om at min mann har kromosomfeil!!!!Så nå vet vi ikke helt hva vi gjør....sprøytedag 9 i dag...Riksen mener vi bør fullføre, det er en sjans for å lykkes,-vi har nemlig en frisk jente sammen som er 9 år. Men jeg har helt ærlig mistet litt gnisten akkurat nå......;(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...