Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Min lille på snart 3 uker får MME og MM i kombinasjon. Det er nok mest MME, jeg har ikke så mye melk, desverre. Etter at vi begynte å gi MME, har hun bare hatt avføring en gang om dagen. Vi har etter råd fra helsesøster gitt henne malt i melka. Ca 1 - 2 teskjeer pr døgn vi har en dæsj i hver flaske. Avføringen har konsistens som youghurt ca og er sennepsgul. Har hørt at det er mye sukker i malt, og det er kanskje ikke så heldig for lille? Kan vi kutte ned på malten så lenge avføringen har den konsistensen den har, selv om det bare er en gang pr døgn, eller burde vi fortsette å gi? Er det noen som vet om malt har bedre effekt dersom vi gir en hel teskje i en flaske istedet for å fordele det utover døgnet?
AussieAnette Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Vi fordeler det utover døgnet. Men barn som får mme bæsjer som regel bare en gang i døgnet. Kanskje en gang hvert 2 døgn. Så hvis hn har fin avføring uten malt så ville jeg kuttet det ut. Men merker du at hn sliter hver gang hn skal bæsje så kanskje begynne med litt malt igjen.
Lea Laus Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Ja. Malt trenger du ikke å gi forebyggende. Og flaskebarn har som regel bare avføring en gang om dagen. Gi malt om hun blir hard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå