Gå til innhold

Noen som har erfaring med nutramigen?Intoleranse for morsmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 uker viser tegn på intoleranse for morsmelk. Vi skal derfor prøve å gi han Nutramigen istedetfor morsmelk i en uke for å se om det hjelper på magen hans...

Noen andre som har prøvd dette?

Han tar flaske fint, men virker som han savner puppen. Gråter mye og har vanskelig for å sove... Men er bare første dagen så håper det går seg litt til!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visste ikke at det gikk an å ha intoleranse for morsmelk...? Hvordan merker man isåfall det?

Skrevet

Heisann

Jeg prøvde det når jenta mi var ganske liten. Hun gråt mye og hadde vondt i magen. Så jeg ble anbefalt å prøve. Brukte vel det pulveret i 2-3uker tror jeg uten at det hjalp noe så da kuttet vi ut siden det pulveret er ganske mye dyrere. Vi tok også blodprøve som kom ut negative.

Du må være forberedt på at babyen må venne seg til den nye smaken og kanskje spiser litt mindre enn normalt en periode. Det er ganske stram smak på melken.

Skrevet

Jeg har heller aldri hørt om intoleranse for morsmelk, synes det høres veldig rart ut. Da hadde jeg heller prøvd å kutte ut ulike matvarer for å se om babyen reagerer på det. Mange babyer reagere sterkt på ulike ting som mor spiser. Pass på at du pumper deg mens du prøver Nutramigen så du ikke mister melka. Jeg kan dessverre ikke amme gutten min lenger, så han får MME. Nå viser det seg at han har melkeproteinallergi, og har eksem over hele kroppen. Dette kom rett etter at jeg sluttet helt og amme. Så nå må vi bruke Nutramigen, men han nekter å spise det for det smaker så vondt...

Skrevet

Vi prøvde også det da han fikk kolikk da han var 14 dager,og ikke ville ha vanlig nan..,Men den nektet han å drikke.vi kjøpte i stedet Nan HA1 som du kun får kjøpt på apoteket.Det hjalp for oss.den er dyrere,men det hjalp i allefall,-)

Skrevet

Intoleranse for morsmelk har jeg ALDRI hørt om..

Men om du mener intoleranse for kumelkproteiner så kan jeg skjønne. Isåfall er det jo bare å holde en kumelkfri-diett og amme videre:)

Skrevet

Hei

Har ikke hatt det på mine barn, de har tålt morsmelk så lenge jeg ikke har fått i meg melkeprodukter, men har prøvd nutramigen når dem ble litt større og de vanligvis skulle gått over på vanlig melk. ( virket ikke hos oss da de var blitt så store)

Den smaker litt stramt, så er en tilvennings sak, men har hørt fra flere at jo tidligere man begynner, jo lettere tar de den. MM smaker jo søtt, så er jo noe helt nytt :)

Kjenner til 2 stk som har intoleranse for morsmelk, og de fikk en helt annen hverdag etter et par dager på nutramigen, Mindre grining, mer soving, alt hva en sliten mor/baby kan trenge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...