Gå til innhold

Ferie i januar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en liten gutt som er født 4.9.

For en stund siden bestilte vi tur til Khao Lak i januar, men nå kjenner jeg at angsten begynner å komme... Lurer på om vi må avbestille. Det jeg er engstelig for er myggen, malaria og dengue-feber. Jeg er sykepleier og har jobbet på barneavd så vet hva jeg skal se etter i forbindelse med "vanlig" sykdom. Er det noen som har vært i Khao Lak, var det mye mygg der? Er det forsvarlig å reise med en 4 mnd gammel baby til Thailand?

Tenker event på å reise til Spania i stedenfor.

Noen som har vært i Spania i januar. Er det grei temperatur der da? Skjønner at det er for kaldt til å bade i havet men..

Noen forslag til sted i Spania hvor det er litt ting som skjer hvis det er for kaldt til å sole seg dagen lang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe erfaring, men har bestilt tur til Khao Lak i mars, da er lillemor 8 mnd. Er også litt redd for myggen, og har funnet et insektsmiddel som t.o.m. babyer kan bruke. Den er uten giftstoff og selges på bleieboden.no. Og selvfølgelig blir det myggnetting.

Jeg hadde droppa ferien hvis alternativet var Spania, eller utsatt det. Det er ikke varmt der i januar, tror det er ca 12-13 grader, men avhenger jo av hvor du skal. Reiser du til Kanariøyene er det jo en del varmere, så det kunne kanskje vært noe? Vi har vært på Gran Canaria i slutten av januar, og da var det 20 grader der.

Skrevet

Tror vi har bestemt oss for å avbestille turen til Thailand og heller ta den når han blir litt eldre...

Når det gjelder Spania, så er det Gran Canaria som jeg tenker på. Det er rundt 21 grader der på dagtid. Noen som har noen forslag til fine steder?

Skrevet

Gran Canaria er det alltid deilig temperatur, skal dit selv i julen og nyttår. Vi skal til Arguineguin, og syns det er best å bo der :)) Vår baby er snart 6 mnd.. Sunwing Resort er veldig bra,men koster jo litt.. Men det er det verdt!! Det ligger i Arguineguin.. Super barnevennlig, og koselig der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...