Gå til innhold

Da kommer eg inn til dere :)

Anbefalte innlegg

Etter enda en eggløsningsløs(?) syklus, så er eg offisielt en sliter. Slutta på pilla i november i fjor, og ingen påvist eggløsning..

Tullete, ustabile sykluser og blødninger i hytt og pine. Har hatt to skikkelige menstruasjoner siden i sommer, ellers har det bare vært småblødninger i ei uke og to.

Kommer ikkje til å gå til gyn før etter jul, rett og slett for eg vil bare nyte juletiden og slappe av sammen med min kjære litt til. Vet det blir ei heilt aen ståe om eg må begynne på hormonpreparater og pliktsex blir hverdagskost. (Etter ett år med avslapping, så er me klare for litt plikter!!)

Har tempa i tre måneder nå, og som sagt.. Ingen el. Har og desverre vært med på noe så kjekt som falsk positive gr.tester for noen måneder siden :( Det var TRIST... I hvertfall siden mensen lot vente på seg en god del uker til etterpå... Og p.g.a. dette så er eg usikker på om det var falsk positiv test i sommer og, eller om det var en kjemisk. Fikk positiv test samme dag som "mensen" kom.

Fått meg en knekk, og har sperra meg fullstendig inne fra min kjære. Litt sånn hvis eg ikkje sier det høyt, så skjer det ikkje, greie. Men vet jo at det er ikkje heeeilt sånn det funker. Greit å vente med utredning og evt. tiltak til hodet er på plass og.

Så blir nok ikkje den mest aktive her inne før etter nyttår, tenker eg. Men litt sniking blir det vel da :) Skal holde meg unna "Bli gravid" forumet....ett innlegg til med "gravid på 3 pp" så spyr eg....hehe.

(For all del. Unner ingen å måtte slite for et barn altså, men dere skjønner vel kanskje ka eg meiner..)

Er til vanlig veldig positiv av meg altså!! Men er nå rundt samme tiden eg forventa at eg skulle i det minste ha rukket å bli bittelitt gravid!! Også skjer det ingen verdens ting...ikkje håp om at "kanskje neste pp!!", engang.

Fordelen er jo at me har ikkje trengt å bruke prev. på over ett år nå da. Deilig bare det. Hehe. Er en litt rar tillittserklæring egentlig :)

Anyways. Be nice. Eg er en fersk sliter :P

Førjulshilsener og -klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099881-da-kommer-eg-inn-til-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg:) Jeg ville bare ønske deg velkommen til forumet.. Hører vel egentlig strengt tatt ikke til her inne lenger, siden jeg har fått to barn, men det henger liksom litt igjen.. En gang sliter, alltid sliter, liksom..

Vi hadde 3 år uten en eneste positiv test, før vi ble gravide på første IVF-forsøk. Det gikk strålende og lille er nå 2 år. Så ble vi gravide på egenhånd noen mnd etter at lille ble født. Mistet den, hadde et negativt fryseforsøk, ble graivd igjen på naturmetoden, men mistet den også. Så ble vi gravide for 3 gang naturlig, og hun henger på magen min nå og sover så søtt atte...

Så vi har slitt med både det å bli gravid og det å beholde barnet, men har klart å skrape sammen to stk, så det er helt klart håp:)

Lykke til!! Håper oppholdet ditt her inne blir kort og relativt smertefritt..

Hilsen eks-sliter..

Velkommen inn :)

Her går det i pliktsex - og vi har prøvd intenst i 20 pp`r nå - vi treffer på EL og alt - jeg har gått 3 runder på dobbel pergo uten resultat siden i sommer. Har blitt gravid totalt 6 ganger, men bare ett fullført svangerskap (ei jente født i -06), hvorfor skal det være så jæ.... vanskelig å bli gravid eller beholde spiren???

I den siste måneden har jeg også blitt en sånn som nesten "spyr" hver gang jeg ser på Bli gravid forumet - "hurra, klaff på første pp eller andre pp eller tredje pp", eller de som har prøvd i 3-4 pp`r og sutrer og klager over hvorfor de ikke blir gravide, HALLOOOOOO - de har bare så vidt begynt å prøve jo!!!!! Jeg blir sååå matt, sjalu, sint og sur - har vært positiv i alle pp`r - og lagt inn gratulerer til de som har blitt gravide - nå orker jeg nesten ikke å svare dem, kjenner hormoner og følelsene løper litt løpsk, uff - det er kjedelig!! Så har nå kommet til ett vendepunkt i 21 pp, hvor det ikke er så gøy å prøve lenger - det er en bitter pille å svelge når man hører om alle andre som plopper ut unger både her og der og blir gravid så lett som bare det...

Var ikke meningen at det skulle bli ett negativt innlegg altså - men det er litt godt å få ut frustrasjonen også, hehe :)

Ha en strålende fin førjulstid!!!

Klem fra

• 2 uker senere...

Takker for svar, dere to :)

Og håper Meg og lille snuppis klart å slappe litt av i jula og koble litt fra :)

Her har eg nytt hele desember nesten, uten å rave innom alt og alle tråder på heeele BiM. Vært litt innom å sniklest da, men holdt meg 3 uker fullstendig borte fra Bli gravid... og det skal eg fortsette litt med. Det er der håpet mitt brytes ned... Må konstant sloss med følelsen over hvor urettferdig livet er!! *stønn* Er ikkje bare bare å godta det alltid...

Men ingenting nytt. Ingen overraskelser eller mirakler her i jula. Ingen el (så vidt eg vet) og... dag 45 i syklusen...*sukk* Får ta en test før nyttårsaften, så eg kan kose meg og drikke meg snydens om eg vil! Har det jo godt som barnløse og da :) Kan bare ikkje sammenlignes........*SUKK*

Nå skal eg jobbe videre med megsjøl, gå ned noen flere kilo. Klarte å ta av 5 kg før jul...men sikker lagt på meg en 2-3 igjen nå da. Hehe. Gå ned i vekt, aktivitet, sunn, variert mat og positiv innstilling til livet. Det er mine mål for vinteren!

Mistenker pco e.l. egentlig. Har brukt p-piller (og lignende) i årevis, og syns plutselig at kroppen min ikkje ser ut som den pleier :-|

Har def. fått mere hårvekst! Om ikkje så mye, så litt mer enn eg er vant med. La jo bang på meg når eg slutta på pillene. 7-8 kilo gikk rett på! Mye kviser... Ååååh, så lei kviiisene! Hehe. Men anyway.. Er det pco f.eks så hjelper det jo godt å gå ned i vekt hos mange. Så tenkte eg skulle fikse det før eg går videre med utredning. Slipper å vente noen måneder til bare fordi eg må gå ned i vekt. (er ikkje så diger at det gjør no, men har litt for mye mage...typisk for hormoner på tur.) Så! Gå ned i vekt og leve sunt. Det er det beste eg kan gjøre nå for ei evt. spire i fremtiden.

Er og sånn at eg vil prøve i det lengste å gjøre ting uten medikamenter. Det er jo det som er det beste! Meeen...er jo ikkje alltid det går det heller.. Så..får se. Prøver sjøl først, men skal ikkje være sein om å knaske piller om vi får oss en baby av det :)

Videre god romjul til dere her inne!

juleklem fra lille meg :)

Så det var her du var blitt av, Drømme stress-less :-) Har kikka innom Bli Gravid med jevne mellomrom, og du har jo "alltid" vært der, men plutselig var du borte.. Rusla inn på "Slitere" nå, siden vi har prøvd i ca 2 år, og her var du jo! Er ikke på BIM hver dag, og ikke så ofte jeg skriver noe, men koselig å se noen "kjente" de gangene jeg stikker innom.

Lykke til med alt, og godt nytt år!

Hehehe.. Jepp!! Måtte ha en bli gravid pause..hehehe. Men må si det desverre er godt å se andre "kjente" som ikke har stikki av enda... Selv om det hørtes fryktelig egoistisk ut! Hehe.. Du skjønner nok :)

Takk, og godt nytt år til deg og!!! :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...