Gå til innhold

Hvor mye sover....

Anbefalte innlegg

Jenta vår har blitt 5 mnd nå og begynnt med å sove hele natten nå ca fra kl 20 til kl 0600 for så å sove igjen en time eller to etter litt pupp. Dermed har døgnrytmen også endret seg....når kl nærmer seg kl 1030 er hun stup trøtt da har vi stått opp ca kl 08, da sover hun kanskje en halv time og resten av dagen kan hun være lys våken eller finne på og ville sove ett par timer etter kl 1300 en gang.

Lurer da på hvor mye søvn deres små har om dagen?

Og noen som får "ødelagt" rytmen på søvn i helgene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099668-hvor-mye-sover/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en sunn soverytme ut fra det jeg kan forstå?

Her sover lillebror ca 1 1/2-2 timer + 45 min om dagen. Og natta er fra 19-7, men det er med 2-3 amminger.

Vi forsøker å ha samme døgnrytme i helgene. Av og til stykkes dagsovingen opp endel når vi kjører bil til besteforeldrene, men han sover omtrent like mye totalt på dagen. Nattesøvnen er omtrent samme som i ukedagene.

syns også det hørtes ut som en grei rutine..

her er det natt fra 19-19.30 til alt i fra 6.30 - 8.00. Som regel kommer lillemann opp i senga til meg når pappaen står opp kl 6, og så slumrer vi videre til 7-8.

På dagtid har han som regel 3 lurer. Den første er ca 2 timer etter han står opp, den andre er rundt 12-13, og så har han en liten lur på en halvtime ca 16.30. (den siste luren blir ofte sløyfa når vi har besøk, for da finner han ikke roen.. men da er han TRØTT når kvelden kommer).

Lengden på lurene varierer, men prøver å få i alle fall en lur på nesten 2 timer, eller evt 2 på over 1 time..

i helgene kjører vi samme rytme, så merker ikke noe forskjell der.

har en natt gutt som nå sovner ca 0030 og sover til ca 12-13 på dagen, da med alt fra 1-4 pupper.

så pleier han sove ca 15 i alt fra 0.5 time til 2 timer

så en dupp i 18.19 tiden på ca 1-2 timer.

er vi på trilletur sover han som regel mer. er vi hjemme eller på besøk er han våken og vil leke eller snakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...