Gå til innhold

Anbefalte innlegg

NEEEEEI så gikk det ikke denne gangen heller:(

Kjenner kroppen min ganske godt så når den begynner å spotter på denne måten så bærer det stort sett en vei desverre:(

What to do??? Etter 5 fersk forsøk 2 avbrutte fryseforsøk, og 2 kanselerte ivf forsøk (pga fare for overstimulering) så vet jeg ikke mine arme råd lengere:( Har hatt 3lap.skopier, der en stor operasjon) og en stor laptomi operasjon der dem måtte fjerne tarm pga endo) Nå viste siste ul at jeg igjen har fått en stor cyste på den ene eggstokken og dem er ikke så keen på å operere meg igjen. Det er ikke gunstig at den er der med tanke på å lykkes med ivf. Er ferdig med førsøkene hos Hausken, kan selgsagt høre om råd der evt om man skal prøve flere forsøk der.

Er greit at jeg er forholdsvis ung, men jeg har massiv endo, deriblandt endo i livmorslimhinnen. Så trur at det er derfor det ikke fester seg og da vil det kanskje aldri heller gjøre det. Endoen blir jo verre under vær behandling også... Så da nytter kanskje det ikke å prøve uendelig med forsøk som jeg sikkert ville gjordt dersom jeg ikke hadde hatt disse plagene;) Må nokk ta den tunge diskusjonen om vi bør gi oss nå:(

Er fryktelig trist, for kanskje blir det ikke flere forsøk og det gjøre veldig vondt:( Er helt tom nå, får ikke til å gråte en gang, men det kommer sikker i løpet av helgen regner jeg med:(

Så trist at det ikke gikk bra for deg heller Muse:(

skjønner akkurat hvordan du har det;)

Sender deg varme tanker og en stor trøste klem!!

Krysser fingrene for de andre som har testing igjen, håper det blir mere positivt fra denne tråden!!!

Fortsetter under...

:( Det var ikke sånn det skulle gå! Skjønner at du har det tøft Alid@. Heldigvis er dere unge, så det finnes andre alternativer for dere dersom dere etter hvert føler dere klare for det. Vil også tro at den alternative behandlingen du har fulgt ved siden av vil gjøre at du har styrke til å gå videre. Viktig er det i hvert fall å tillate seg å sørge og ikke innbille seg selv og verden at man håndterer alt. Håper du og din mann klarer å støtte hverandre.

Og du også Muse har det sikkert tøft, men håper du klarer å se fremover om noen dager og kanskje tenke frem mot nye forsøk.

Trur også alternativ behandlingen hjelper meg til å komme videre, selv om det uansett er ganske tøfft og vondt nu:)

Vet ikke veien videre for samboeren er ikke så veldig lysten på å adoptere så kanskje blir det noen forsøk til dersom klinikken anbefaler det.

Skal ringe Hausken i morgen for å fortelle resultatet så da får vi høre hva dem har og si, om det er noen håp å fortsette;)

Ønsker deg gledermeg73 lykke til med testen,håper det går rette veien for dereXXXXXX (om du ikke allerede har snik testet..) Håper uansett at det er positivt;)

Lykke til videre til dere som må ha nye forsøk og til dere som var så heldige og lykkes nå!!!

Stor klem!

Hei alle sammen, takker for lykkeønskninger videre i prossesen.

Jeg har avtalt nytt fryseforsøk med riksen det var tidligs ledig i uke 8. Så jeg har bestemt meg for og nyte julen og kose meg med litt rødvin og Champangen til nyttårsaften, jeg får jo ikke gjort noe fra eller til. Og pleie forholdet med masse deini kos ;) ;) samboerne min syntes jo også at det var leit at vi ikke lykkes så vi får pleie hverandre.

Til alle som har lykkes kos dere med rugingen ;) og til oss som ikke er der ennå det er snart vår tur. Vi må bare tenke posetivt, prøve og slappe av i julen og ha ny energi på nyåret.

God Jul alle jenter her inne :o) nå er det bare fire dager igjen.

Synes du gjør helt rett Muse at du skal kose deg med rødvin og champagne i jula, det skal jeg også gjøre;)

Har allerede kosa meg med rødvin:)

I dag snakket jeg med klinikken og dem var selgsagt også lei seg for at vi ikke enda har lykkes med å bli gravid:(

Men Hausken selv har vist veldig tro på at vi skal klare det en gang, for som han sa" jeg mener bestemt at dere kommer til å klare det før eller siden, men vet ikke når det evt sitter. "Det negative er at jeg har massiv endo og en cyste på den ene eggstokken. Men det positive var at jeg hadde flotte eggstokker som responderer bra på stimuleringen hvor vi fikk ut mange egg og flotte embryoer, dette til tross for at jeg har endo og hatt mange operasjoner. Det er vist vanlig med endo pasienter som har vært i gjennom mange operasjoner ol at eggstokkene ikke fungerer opptimalt og da begynner man å slite litt sa han" Cysten på eggstokken skulle vi ikke bry oss med for er ikke aktuelt å ha en ny operasjon, dessuten har det gått bra å stimulere frem egg selv om cysten var der. Endometriosen i livmorslimhinna var han ikke bekymret for, for han mente at endoen var mere aktiv noen ganger og når den ikke var så aktiv og fikk satt inn "de rette eggene" så ville dem overleve det.

Vi skulle prøve å bruke pregnyl i lutealfasen i stede for cylogesten og ta høyere dose med prednisolon i en kortere periode + en del andre ting:) Han sa rett ut at" jeg sier ikke det her bare for at dere skal komme hit å bruke mere penger hos oss, men er ganske sikker på at dere skal klare det til slutt"

Han sa at vi bare skulle la det hele synke litt, diskutere litt om vi i det hele tatt vil tilbake dit eller prøve andre plasser. Sa til Hausken at dersom det er håp så kan jeg omså ta 10 forsøk til og at vi er veldig fornøyde med behandlingen vi får der, for jeg tror at det er endoen som er problemet og at det er den som må behandles og prøve å få ned aktiviteten på den så et embryo til slutt vil feste seg. Er ikke så sikker på at jeg vil få den behandlingen en annen plass for vet at mange andre klinikker ikke er så overbegeistret for å prøve nye ting, deriblandt prednisolon.

Er godt å høre at dem har trua på oss i allefall:)

Så nå er samboeren og jeg enig vi tar en 3 pack til hos dem og det er litt godt å vite at vi skal gi det noen forsøk til.

Jeg var ikke klar til å slutte enda, det ville jeg bare gjordt dersom Klinikken mente vi hadde dårlig sjangse til å lykkes.

Da er vi sikkert i gang igjen i februar-mars:)

Ønsker alle rugere lykke til med spirene sine og lykke til med dere andre som skal i nye forsøk etter jul!!! Kanskje møtes vi igjen her; og da er det våres tur;)

God jul til dere alle sammen!!!

Annonse

Hei

Da har jeg vært i kontakt med St.Olavs og skal i gang med fryseforsøk i mnd-skifte jan/februar hvis alt går etter planen.

Lykke til alle andre som skal i gang på nyåret med nytt forsøk og til dere som er ny-gravide :-))

God Jul..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...