Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte som sagt at siden vi alle nå er blitt rugere at vi lagde en ny tråd!

Gratulerer så mye med innsett av et flott egg i dag gledermeg73!!!

Selv er jeg kommet på 3 rugedag og sliter litt med cylogesten, for jeg får så skjøre slimhinner av disse behandlingene så da svir det ganske mye etter at jeg har satt dem. Jeg får litt sånn sviing i eggstokkområder også og det liker jeg ikke i det hele tatt. Trur det kommer av behandlingen og endoen min.

Men det betyr ikke at jeg har mistet motet altså, er litt for tidlig til å ta noen beslutninger om hvordan man tror forsøket skal ende;)

Kjenner at jeg har litt ømme pupper enda som kommer fra cylogesten.

Pratet med klinikken i dag og vi må nokk satse på at det skal bli noe av de eggene som er satt inn for de andre eggene som dem skulle se ann ble det ikke noe av desverre:(

Men er enig med klinikken at det er jo de eggene vi har satt inn som det skal bli julebaby av:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099610-rugetr%C3%A5d-til-uke-49/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Alid@ Bra du tok ansvar å åpnet ny tråd:) Det var synd at det ikke ble noe av de eggene du hadde til overs:( Men vi går ut i fra at klinikken og du har rett i, at det er jo disse det skal bli noe av :) Leste profilen din nå først, synes virkelig at det er på tide at det går din vei:) Lykke til!

Men vi må vel ha med denne over i rugetråden vår. Så vi kan telle nedover:O

hegeno; ICSI, innsetting 2. desember. Teste 15. desember.

Ma74; IVF, innsetting 2. desember. Teste 15. desember.

la håpet spire: ICSI, innsetting 3.desember. Teste 16. desember.

Lengter80: ICSI, uttak 2. des, innsett 4. des. Teste 17. des

Alid@: ICSI (?), innsetting 4. desember. Teste ??

gledermeg73: uttak 4. des. innsetting 7. desember. Teste ??

Ja lista må vi ha med hegeno:)

Det har vært en lang vei å gå MA74, så ja jeg håper selgsagt at vi lykkes denne gangen;) Men det er mange slitere her inne og all fortjener selgsagt å bli gravide;)

Ser at du også har hatt en del forsøk nå så håper det sitter nå så du slipper evt private forsøk;)

Du hadde vel fått litt kvalme, kanskje du er så heldig at det er et tidlig positivt symptom!? Vi får håpe og tru på detXXXXXXXX

heisan.

første dag på jobb etter "befruktelsen" måtte vi alle ruge på et gull egg....

jeg er jo litt små kvalm, men det er garantert fordi jeg er så utrolig spent, det ble jo tross alt satt inn i går. :o)

jeg har jo en gutt fra før, som er 10 år, da jeg var gravid med han ble jeg kvalm med en gang, jeg hadde ømme pupper og halsbrann i 8 mnd(han ble født 4 uker før)

Alid@: ICSI (?), innsetting 4. desember. Teste ??

gledermeg73: uttak 4. des. innsetting 7. desember. Teste 21.des

Annonse

1. dag tilbake på jobb for meg også idag. Føler jeg går og ruger på en liten hemmelighet. Lyst å fortelle til alle, det er så spennende, men er nok best å holde det for seg selv mest mulig.

Jeg var sykemeldt fra uttaket og ut uken. Var så heldig at jeg hadde mulighet til å avspasere jobb i går, men nå var det bare til å komme seg tilbake igjen. Selv om formen enda ikke er den helt store så er det godt å være tilbake så jeg får tenke på noe annet enn rugingen :)

Litt småkvalm jeg også. Tror nok det har sammenheng med den lette overstimuliring. Tør ikke håpe på at det kan være tidlig tegn på graviditet. Øm i puppene, men det er vel crinonen sin feil.

Jeg nyter min siste dag hjemme fra jobb og kunne godt ha vært hjemme litt lengere, men er vel bare like greit å komme i gang igjen;)

Jeg har i 2 andre forsøk vært hjemme nesten hele ruge perioden, men det var fordi jeg hadde store smerter i forbindelse med uttak. Den ene gangen var den ene eggstokken stor og rundt som en klemmentin og ga meg veldig smerter for det kjentes ut som den skulle sprekke. Andre gangen var jeg veldig overstimuler og hadde diare, oppkast, fikk ikke sove osv. Så da var det ikke så merkelig at man måtte være hjemme.

Ellers tror jeg legene mener at man bør være i jobben lengter73, men finnes sikkert unntak og hver og en må vel føle hva som er best for en;)

Jeg tenker nu at rugetiden går fortere når man er på jobb, så får ta det som det kommer:)

I dag er det RD 4 på meg og i dag har jeg ikke kjent noen ting og det synes jeg er like greit. I går hadde jeg litt sviing i eggtokkområder og det murret litt i den ene eggstokken som jeg tror kommer fra endo cysten jeg har der. Har ikke kjent noe til det i dag og det er kjempe bra:) Enda litt ømme pupper fra cylogesten eller EL sprøyta.

Fra i morgen får jeg det nokk mere travelt så da får jeg se hvor mye tid jeg får her inne, men blir ikke borte altså;)

Håper dere har god følelsen på at dette skal gå veien;)

Da har jeg ruget en uke og kan vel ikke si jeg kjenner så veldig mye. Dette er min 10ende runde (6 inseminasjoner, 1 frys ivf og 3 fersk), så jeg er i grunn ikke så opptatt av å kjenne etter lenger. Det er ikke det graviditetssymtom jeg ikke har kjent gjennom disse rundene. Man kan kjenne det meste bare man kjenner godt nok etter ;)

Ellers føler jeg meg i grunn veldig rolig. Syns i grunn alltid at første uken går kjempefint. Er mer ut i uke to at jeg begynner å bli urolig. Tenker som så at om ikke det går nå, så går det neste gang. Har betalt for tre forsøk, og trenger ikke betale for medisiner ved neste, så det er så godt som gratis ;)

Hvordan går det med dere andre?

Hei alle sammen

Er på rugedag 5... prøver å ikke kjenne så mye etter, skjønner jo at det lett å overanalysere alt. Men vet jo at vanligvis vet ikke de fleste at de evt. er gravid enda, så prøver å ta det som det kommer. Men kommer jo ikke unna tanken på at jeg kjenner det stikker litt hist og pist nede i magen innimellom...

Synes det har gått veldig greit så langt, men teller dager i hodet flere ganger om dagen og synes nok at det kunne gått litt fortere...

Synes det er greit å jobbe for da får man tankene litt på avstand og tida går som sagt fortere også :-)

Lengter80

Ja da var man kommer til RD 5 og kjenner ikke så mye, annet enn det jeg har kjent de andre dagene. Jeg er nokk litt hekta på symptomer, men er fullstendig klar over at mange ikke merker noe før seinere i svangerskapet og at mye av symptomene kommer fra medisinene. Jeg synes det er greit å vite hva jeg kjente på de forslkjelligde dagene i de forskjellige forsøkene. Jeg bruker å begynne å spotte rundtv 6-9 dagen så det er jo greit å huske fra gang til gang sånne ting.

Lurte på om dere får ut mye sånne rester fra cylogesten dere som tar den? Synes den kommer ut så mye enkelte dager. Vet at det er normalt, men klarer ikke slå meg helt til ro med det. Har mest sannsynlig progesteron mangel i og med at jeg spotter så er litt redd for å ikke få nok støtte:/

God natt!!

Hei jenter!

Hvordan går det med dere, er dere i god form?

Nå er jeg på min 7 RD og kjenner egentlig ingenting. Puppene ble mindre ømme i går, i dag kjenner jeg nesten ingenting der.

I går hadde jeg vondt i hode som sikkert kom av at jeg hadde ligget forkjært om natten og sovet litt for leeeenge og var skikkelig slapp form så det ble en tung dag på jobb i går:/

Samboeren har akkurat tatt svineinflensa vaksinen så han har blitt syk nå stakkars:/

Ellers går det bare flott her hos meg, har verken god eller dårlig følelse så må bare holde ut i denne evighets uka som kommer nå og se hva som skjer;)

Ønsker dere en riktig god helg!!

klem!

heisann.

Det går bra med meg, tør liksom ikke helt kjenne etter, er så redd man skal tro, også er det kun innbilning.

Det eneste jeg merker at jeg er konstant småkvalm, regner med det er av spenning. jeg er en sjokoman, spiser nesten hver dag, har ikke hatt litt lyst engang på det siden tirsdag. (og det er ikke normalt ;o).....

kjenner stikk ned mot mine hellige deler ;o).... vil egentlig ikke tenke tanken, fordi jeg vil ikke bli skuffa.... skjønner?

jeg har tatt vaksinen for halvannen mnd siden, veldig glad jeg er ferdig med det....

vi får krysse fingre og tær... lange dager dette....

god helg til alle

Annonse

Hei Dere!

Småkvalme her også:) Føler meg litt influensasyk, det har jeg gjort de to andre gangene også (da neg). Tenker så jeg blir gal! :-)

Er dere så flinke at dere greier å vente til testdag? Hadde bestemt meg for det denne gangen skulle jeg også klare å vente (3.gang)... Men sprakk selvfølgelig:( Tok test i dag, neg selvfølgelig. Er vel på RD 9, så har vel litt håp ennå.

Å ja, jeg vet det er dumt og plage seg selv slik:) Kjenner på symptomer som dere...

God helg!!!

Jeg har vel i grunn ingen symptomer. Merker heller ikke noe av progestanen. De to forrige rundene har jeg gått på et annet progestantilskudd og da har jeg i hvert fall hatt litt ømme bryster. Er 40 % sykemeldt og går til akkupunktur to ganger i uken. Føler det hjelper veldig i forhold til å beholde roen. Har i hvert fall beholdt roen til nå. Erfaringsmessig går jeg inn i de tre verste dagene med usikkerhet nå, så det spørs om jeg klarer å holde roen gjennom helgen;)

Jeg er vel av de som tester lite. På mine 6 runder med inseminasjon testet jeg vel bare tre av gangene. De tre andre kom mensen etter to uker så da testet jeg ikke. På mine tre runder med IVF har jeg ventet til testdato, men alle gangene skjønt at jeg ikke er gravid før jeg har tatt testen. Regner med at jeg skjønner hvilken retning det går i søndag eller mandag. Har fått beskjed om å teste tirsdag, men mulig jeg venter til onsdag morgen for tirsdag må jeg på jobb og på styremøte som ikke er ferdig før i nitiden om kvelden og det kan bli en litt krevende dag hvis jeg har startet dagen med negativ test.

God helg alle sammen. Måtte vi alle stå med en positiv test i løpet av neste uke :D

Hei på dere, melder meg på her jeg også :) er på ruge dag 8

Fikk satt inn 2 egg den 4des på mitt første fryseforsøk, test dag 16 des. Jeg har hatt et IVF forsøk som jeg testet posetiv, men hadde en SA i uke 5+4. Håper at det er bedre lykke denne gangen.

Tvi tvi tvi, til alle som er inne på dette forumet :)

Velkommen skal du være Muse:)

Alid@: ICSI (?), innsetting 4. desember. Teste 17. desember

Muse: IVF, innsetting 4. desember. Teste 17. desember

gledermeg73: uttak 4. des. innsetting 7. desember. Teste 21.des

Koselig at du blir med i lag med oss muse;)

Trist at det ikke gikk bra på forrige forsøk, men du kan bli gravid og kommer helt sikkert til å lykkes en gang! (Og da håper vi selgsagt på denne gangen)

RD 9 på meg og tida snegler seg avgårde... Jeg har ikke kjent noen ting de siste dagene bortsett fra en ting og det er en sviende/brennende følelse i eggstokkområde som jeg kjente spesielt i går kveld. Det var rett etter cylogesten var satt og synes jeg kjente i dag igjen etter cylogesten var satt. Dette er noe jeg ikke vil kjenne for har alltid hatt det på de andre forsøkene mine som jeg har testet negativt:( Får jo så såre slimhinner under disse stimuleringene, men det skal vel ikke svi rundt eggstokkene også da!?

Huff og huff blir nesten litt pessimist akkurat nå, selv om jeg vet at det ikke trenger å bety at det blir negativt igjen:/

Positivt er det jo at jeg ikke har begynt å spotte enda, det kan jeg begynne å gjøre ganske tidlig så får prøve så godt jeg kan å overse den sviinga og tenke positivt med at spotting ikke har vist seg:)

Det var tidlig du testet MA74, trur ikke du skal ta det så tungt enda for dette kan være alt for tidlig!!! Vi krysser fingrene for at det blir positivt om noen dager;)

Selv håper jeg å holde ut til test dagen min som er på fredag og da tror jeg at jeg tar den på ettermiddagen etter jobb, for orker ikke tenke på evt resultat hele dagen på jobben. Jeg har tidligere brukt å teste på dag 10-12 dette fordi jeg som regel ikke kommer meg til testdagen, vet som regel lenge før at forsøket er negativt. (begynner å spotte, tidlig mens osv) Er nesten som hegeno også skriver.

Det kan altså være mulig at jeg ikke får testet, men satser selgsagt på at spotting, mens holder seg langt unna sånn at jeg får tatt testen på fredagen og at den viser positivt:)

heisann.

hva legger dere i ordet spotte?,

jeg forsøker å stenge alt ute, som har med vente tid å gjøre, vi har rett og slett ikke snakket noe om det i helgen, jeg føler det blir lettere i hverdagen da, men jeg kan ikke nekte for at jeg tar frem tanken innimellom og koser meg litt med drømmene.... det er kos innimellom.

gleder meg til jul jeg da, det skal bli så koselig. vi får håpe testene blir positive...

Da er det dagen før test for meg og jeg kan ikke si jeg er videre optimistisk. tror mensen kommer i dag, akkurat på tiden, slik den pleier. Prøver å beholde håpet, og innbille meg selv at det kanskje nettopp er denne gangen som jeg overhodet ikke har hatt symptomer at jeg er gravid.

Spotting har jeg personlig ingen erfaring med gledermeg73, men slik jeg har forstått det handler det om at man småblør litt også i periodene utenom menstruasjon.

lykke til , håper det går bra.

jeg har jo en gutt fra før, som er ti år, jeg gikk og var gravid uten å vite om det. i nesten to mnd... hadde mens, så det var helt tilfeldig jeg fant ut av det. mens smerter har man som regel også....

men tvi tvi

Hegeno jeg har heller ikke hatt så mye symptomer som jeg bruker å ha så får satse på at det er våres symptomer på graviditet;)

Du er første til å teste og det blir kjempe spennennde så krysser fingrer og tær på at det blir positivtXXXXXXXXX

Spotte er som hegeno sier små blødninger, jeg får 3-4 dager før mens en brunlig utflod og har det et par dager etter avsluttet mens også.

RD 10 og status nesten det samme, men har ikke kjent så mye sviing i dag og heldigvis spotter jeg ikke. Hadde litt svake mensmurringer i går og vært litt oppblåst i går og i dag. Men det tar jeg ikke så tungt:)

Håper vi alle får se positive tester denne uken;)

Dette var trist lesning MA74, ble kjempe lei meg på dine vegne:(

Skjønner at du har hatt en forferdelig dritt dag i dag:(

Er vel ikke så mye jeg kan si som trøster på en sånn dag, men jeg håper at dere ikke gir dere enda for de aller fleste lykkes til slutt bare en ikke gir seg!!! Dere skal nemlig klare det til slutt!!!!!

Sender deg mange varme tanker og en stor tøste klem!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...