Lille meg -<3 Skrevet 7. desember 2009 #1 Del Skrevet 7. desember 2009 Enda så mye jeg har vært inne på BIM så har jeg ikke sett denne siden før nå.' Jeg er 37 år, venter 4 mann er 27 uker på vei, denne var en stor overraskelse. Etter nr 3 fikk jeg diagnosen ME. Sitter her med dårlig rygg fortsatt, til tross for operert rygg for skiveutglidning, nedsatt førlighet i venstre ben, smerte ilninger nedover i begge ben, kraftig bekkenløsning, Humper rundt på krykker, ME alltid utslitt, fibromylagi, konstant hodepine(sliter med migrene) smerter i nakke m betennelse. I forigge svangerskap endte jeg på sykehus pga dette, og de tilbød KS, dengang ville jeg ikke, men nå vil jeg veldig gjerne..... De stressa meg opp forrige gang med å sette igang fødsel 3 uker før termin, etter fødsel var jeg så sliten så sliten og masse vondt i rygg.. Skal på Ks samtale førstkommende fre, gruer meg,,,,,,, Noen oppmuntrende ord??? og kanskje noen i samme båt? Alltid godt å ikke føle seg alene... TET ------- Annonser ------- Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099259-operert-rygg-isjas-problemer-bekkenl%C3%B8sning-me-mmer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille meg -<3 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 8. desember 2009 Ingen andre med lignende problemer????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099259-operert-rygg-isjas-problemer-bekkenl%C3%B8sning-me-mmer/#findComment-141103762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Har en herlig gutt:) Skrevet 10. desember 2009 #3 Del Skrevet 10. desember 2009 Tapper dame du:) det skal du ha:D jeg brakk nakken for 11 år siden, så er svekket pga det, fått fybromylargi+ slitasje gikt i kneet, sliter med mye spasmer pga nakkeskaden min og har myyye smerter.. kroppen var veldig bra under første svangerskap, slet bare med nattesøvnen men har hatt en mislykka kneoperasjon etter det og måtte ta smertestillende og spasme dempende hver dag:S har akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen, min minste er 3 år og jeg er livredd for ikke å fungerere gått nok for han, nå lever jeg uten smertestillende, kunne ta paralgin visst det ble skikkelig ille, spasme dempende er jeg på nedtrapping på og er ikke i form:P men jeg vil ha 2 barn og er stri, så med bra trening og flink til åå slappe av mens minsten er i barnehagen skal jeg klare det her:) jeg tok uplanlagt/planlagt kerisersnitt forrige gang, han ville ut 4 uker før tiden, denne gangen vil jeg prøve å føde normalt, men ha en rød fødsel sånd at hvis vi ser det ikke går at de kan ta han ut;) huff rotete innlegg... har du gått på noen smerte stillende gjennom svangerskapet som ikke skader forsteret? legen sa jeg skulle ta det opp på gyn, vil jo være en best mulig mor for han jeg har;) god klem og de beste ønsker til deg:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099259-operert-rygg-isjas-problemer-bekkenl%C3%B8sning-me-mmer/#findComment-141114506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille meg -<3 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 10. desember 2009 Synes du er en tapper dame også.....du har jommen meg ditt å slite med du og..... Godt å høre at det er fler som har en helse som kan være vanskelig, en føler seg liksom ikke så alene.. Jeg pleier utenom svangerskapene å gå på mye smertestillende, betennelse dempende og sove medisin. Nå kan jeg jo ikke det, untatt paracet, det har legen skrevet ut til meg. Jeg er kjempe sliten og skal til KS samtale på ullevål i morgen, håper jeg får sagt noe før tårene kommer, ...... Lykke til .......ungene gjør livet innholdsrikt ....det synes jeg :-) , får jo ikke deltatt så mye i det sosiale liv, ikke krefter til det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099259-operert-rygg-isjas-problemer-bekkenl%C3%B8sning-me-mmer/#findComment-141114740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #5 Del Skrevet 1. januar 2010 Heisann ! Er 40 år, venter 1 barn - termin i april 2010. Har slitt med ryggen siden jeg var barn, og i tillegg fikk jeg flere prolapser for 3 år siden - og var igjennom 2 operasjoner. Har klart å holde ryggen i sjakk siden da med Voltaren og trening. Har dog nå gått uten Voltaren i snart 1 år (pga ønske om graviditet), - og treningen begynner det nå å bli vanskelig å få gjort. Ergo, nå har ryggen "slått krøll på seg", og jeg har hatt noen perioder hvor jeg ikke klarer å gå osv....(Hvile + Naprapat og akupunktør har fått meg på bena igjen.). Virker dog som du har mye mer å slite med enn meg, og jeg vil bare si at jeg føler med deg. Jeg har også et sterkt ønske om KS og regnet med at jeg automatisk skulle ha det - sånn var det dog ikke. Legen på sykehuset sa at man i utgangspunktet ikke anbefaler KS pga dårlig rygg..... Men som du vet - det er forskjell på "dårlig rygg" og dårlig rygg... Min faste lege har nå skrevet til sykehuset og bedt om at de vurderer KS, og om at jeg får et møte vedr dette. Hvordan gikk det med deg på KS samtalen ? Håper virkelig du fikk det som du ønsker - vil være et håp for oss andre også.... (Hvilket sykehus skal du føde på ?) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099259-operert-rygg-isjas-problemer-bekkenl%C3%B8sning-me-mmer/#findComment-141202060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille meg -<3 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 1. januar 2010 Hei.... Ks samtalen på Ullevål gikk ikke bra. Legen sa at med" dine to alvorlige diagnoser er det uetisk feil å innvilge ett ks på deg." . Hun foreslo en human igangsetting og epidural. Jeg har alldri fått epidural før. og er i tvil om jeg kan. Både pga oprasjon såret og fordi jeg har nedsatt følsomhet i det ene benet, med isjas smerte stråling(legen og jormor også i tvil, ) Jeg har også hørt at mange sliter med lammende følese i lang tid etter en fødsel, og at slike fødsler oftere ender med haste ks. Men som du sier, det er forskjell på dårlige rygger. Og som han som foretok rygg oprasjon på meg sa. " at du har bedre opptrente rygg muskler enn mange av legene som jobber her på sykehuset". Og ME pasienter ragerer også forskjellig oprasjon. Etter forrige fødsel lå jeg på sofaen ett helt år, tot kraftløs. Legen min og jordmoren min er sjokkerte over at det ikke ble innvilget Ks på meg. OG de kjemper videre sammen m meg. I utgangspunktet er de for en vaginal fødsel, men i mitt tilfelle mener de ks er det eneste riktige. De tror heller ikke jeg vil takle en vanlig fødsel De har t.o.m bedt om en vurdering på ett annet sykehus. Så her sitter jeg, 31 uker på vei, ungen må jo ut på en eller annen måte. Det går også utover psyken og ikke vite hva en har å forholde seg til. Håper det ordner seg for meg og for deg. Jeg skal inn på nye samtaler til begge sykehusene i jan. Ullevål og Tønsberg. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099259-operert-rygg-isjas-problemer-bekkenl%C3%B8sning-me-mmer/#findComment-141202449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #7 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei igjen !... Ref. mitt innlegg fra 1.jan. Trist å høre at du også må kjempe en slitsom kamp for å få KS. At du har 2 alvorlige diagnoser burde jo være en enda større grunn for å innvilge deg en planlagt KS ! Jeg har også både smerter og nedsatt følelse i ene benet,- og et langt arr (og arrvev ) etter mine 2 operasjoner. Jeg har også hørt at det kan være vanskelig å få satt bedøvelse (v/KS) og evt. epidural. Haste KS er noe jeg også er redd for,.. i og med at jeg kan være inne i en eksrem dårlig periode med ryggen - når fødselen skal skje - og da er smertene så store at jeg ikke finner noen stillinger annet enn å ligge rolig - som er mulig å holde ut. En vaginal fødsel vil forøvrig sannsynligvis være så ekstremt for ryggen, at jeg kan ende opp som sengeliggende i månedsvis etterpå... ! Med andre ord: Et planlagt KS har relativt lav risiko for at noe skal skje med meg eller barnet - sammenlignet med haste-KS eller vaginal fødsel. Kan ikke forstå at vi skal måtte kjempe så hardt for dette.! Jeg har som nevnt time hos ortoped (bestilte time selv..) på sykehuset jeg skal føde, nå i januar. Håper jeg slipper å måtte kjempe mot hans uttalelser.... Alt blir lettere dersom han er enig. Skulle sykehuset/legen fortsatt være imot KS har legen min lovet å skrive til et annet sykehus, - i håp om å få KS der. Skjønner godt det du sier om at dette går ut over psyken. Dette er virkelig noe som stresser meg også. De burde forstå at det er også en situasjon som er ugunstig for oss og barnet vi bærer............ Håper vi begge ender opp med resultatet vi ønsker nå i januar, - slik at vi kan slappe av resten av svangerskapet !!! Lykke til til deg også ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099259-operert-rygg-isjas-problemer-bekkenl%C3%B8sning-me-mmer/#findComment-141204877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #8 Del Skrevet 3. januar 2010 Er ikke fødselen som vil slite på dere.... er selve svangerskapet.... dere vil bare ikke føde vaginalt.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099259-operert-rygg-isjas-problemer-bekkenl%C3%B8sning-me-mmer/#findComment-141207733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #9 Del Skrevet 3. januar 2010 Etter en så sterk uttalelse burde du ikke signert med anonym, du kan altså ikke stå for det du sier - og har helt klart hverken kompetanse eller medfølelse, og burde ikke komme med en slik kommentar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099259-operert-rygg-isjas-problemer-bekkenl%C3%B8sning-me-mmer/#findComment-141210100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #10 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei ! Jeg er anonym som la inn innlegg 2.jan. Ortopeden anbefaler KS pga min rygghistorie, og har sendt anmodning om dette til fødeavd. Jeg tror nå det vil ordne seg :-) Lykke til TET Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141099259-operert-rygg-isjas-problemer-bekkenl%C3%B8sning-me-mmer/#findComment-141276212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå