Gå til innhold

Norge eller Danmark - hva er mest praktisk?

Anbefalte innlegg

Vi skal gå i gang med babyproduksjon i løpet av 2010 og hadde egentlig tenkt at det var greiest å bruke fertilitetsklinikken i Haugesund. Men etter å ha lest her inne om lange ventetider på donorsæd i Haugesund, i tillegg til at det ikke skal gå an å reservere mer av samme donor til søskenforsøk... ja, da er vi blitt litt i tvil.

Er kanskje Danmark et bedre alternativ likevel?

Det hadde vært kjekt å høre hvilke erfaringer andre har gjort seg, og kanskje også hvilke forhold som har fått dere til å velge Danmark fremfor Haugesund/Rikshospitalet.

Fortsetter under...

Nå veit jeg ikke åssen det er med donorer på Riksen for tiden... men i juni var vårt siste forsøk, å jeg ble gravid... vi er veldig fornøyde med å ha valgt Riksen... men dette fordi vi var enige om å ha åpen donor for barnets skyld... vi må da begynne med søskenforsøk innen 2år etter førstemann er født, lenger kan vi ikke holde av donor... Men alt gikk sin gang, og synes det var et godt alternativ pga reiserute osv...

Er det slik fremdeles? Jeg skrev mail til dem i forrige uke å fikk beskjed om at det ikke var mulig å reservere til søskenforsøk, men at du kunne få samme doner dersom det var mer igjen samt at donor ikke hadde nådd maksimalt antall barn. De skrev også at de kun hadde norske donorer.

Volvat tillater forresten at man reserverer, da går man inn på siden til European sperm bank og kjøper selv. Jeg har ringt Haugesund of spurt hvordan avtalen blir med Esb, og om det vil være mulig å reservere, De hadde ikke diskutert det enda var svaret jeg fikk, og de anbefalte at vi fikk en henvisning og diskuterte det med legen der. Jeg skal ringe opp igjen over nyttår, må finne andre løsninger dersom de ikke tilbyr dette.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...