Samsung123 Skrevet 7. desember 2009 #1 Del Skrevet 7. desember 2009 Hva mener dere om denne vogna? Vi bor i en liten by og jeg kommer til å måtte ta den mye ut og inn av bilen. Til de to store barna hadde jeg Simo kombi og duo, men vet ikke om jeg har så lysst til å ha noen av disse denne gangen...... Har prøvd å trille tvillingvogna til TFK og den var jo superlett å trille!!! Men hva men når 4åringen min skal trille vogna,,,,,er den stødig og trygg med 3 hjul? Og passer den for min mann på 188cm å trille den på trimturene sine, han både går og jogger?? Har ikke lysst å kjøpe denne vogna før jeg får noen synspunkter. Virker som den er en del dyrere enn simo/brio sine vogner. Får forresten barnet i mars. Er bagen stor til pose og slike ting? Og er det ei vogn som jeg kan ha til høsten også? Gidder ikke kjøpe vogn flere ganger, så jeg vil helst bli fornøyd;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141097882-skal-jeg-velge-en-tfk-joggster-twist-fordelerulempersynspunker-mottas-med-takk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #2 Del Skrevet 7. desember 2009 Det er en kjempefin og stødig vogn til å være trehjuling, men vi var veldig misfornøyd med bremsesystemet. Kun en tynn vaier og bremse på styret, ingen bremse til å sette på nede ved hjulene.Denne bremsen må også strammes med jevne mellomrom ellers risikerer man at den ikke virker.Tror det er bedre å satse på en traust vogn som simo og joggevogn ved siden av. De som er reine joggevogner er aller best til det formålet med skikkelig store hjul. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141097882-skal-jeg-velge-en-tfk-joggster-twist-fordelerulempersynspunker-mottas-med-takk/#findComment-141098152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. desember 2009 #3 Del Skrevet 7. desember 2009 Ikke noe problem med en liten bag. Det er bare å bruke dunpose det, eller dundyne, så er det god plass til den lille. Vi har Urban Jungle sin Mountain Buggy. Den er enda mindre og enda lettere, og vi er strålende fornøyd med den. Bruker en ticket to heaven dunpose i den, og gullet vårt har god plass i bagen. Urban Jungle er så lett at jeg bærer den selv opp trappene der vi bor (har ikke heis), og jeg slipper å be om hjelp på bussen da jeg klarer å løfte hele vogna på selv hehe... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141097882-skal-jeg-velge-en-tfk-joggster-twist-fordelerulempersynspunker-mottas-med-takk/#findComment-141098688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #4 Del Skrevet 7. desember 2009 Men bagen til TFK er like stor som simo kombi så det er ikke et problem. Mye større enn OTH Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141097882-skal-jeg-velge-en-tfk-joggster-twist-fordelerulempersynspunker-mottas-med-takk/#findComment-141100486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makko med to små gutter Skrevet 7. desember 2009 #5 Del Skrevet 7. desember 2009 Har hatt vognen og er glad jeg er kvitt skiten! - Den er lett å trille, grei å slå sammen og lett å få inn i bilen, spesielt som bagvogn. Men som sportsvogn med pose ble det et herk! For å få plass måtte posen ut (les jeg måtte like ut seler hver gang vogna skulle i bilen) hvis ikke ble den jo svær! (har voksipose). Vi ente opp med å kjøpe en liten trille som lå i bilen. - Mannen din vil ikke ha problemer med å trille den, min er høyere enn din, og hadde ingen problemer. - Baggen er ikke noe problem. Den er stor nok, selv med voksi classic fikk jeg plass til poden ikke ville ligge mer. - Vogna er stor, går fint i hele vognperioden - Håndbrems er genialt :-) MEN. vi sleit med at vogna var ustabil i for mange tilfeller. Går med hund, men også uten hadde vi flere episoder det vogna holdt på å velte, spes. på snø. Vi byttet vogn etter at noen venner hadde en alvorlig veltulykke med vogna (barnet fikk store alvorlige skader). Det er enkel fysikk at 4hjul alltid vil være mer stabilt enn 3, og har rett og slett ikke mage til å vite at jeg utsetter lillegutt for en slik fare! - Vogna var også lite lun. Synes jeg gikk med stormtrekk hele høsten, den store kallesjen er jo et stort vindfang! I høst har jeg kun hatt på regntrekk når det regnet! blåser det tar jeg bare ned kallesjen et ekstra hakk. - Glidlåsene er vilkelig den dårligste oppfinnelsen ever! Kviet meg til å regulere ryggen... - Små barn har DÅRLIG sittekomfor i sportsdelen. Min greide iallefall ikke å sitte bra i den. - Kurven under er tilnærmet utilgjenglig. - Ungen sitter fra deg! -Mini er ganske stor nå, men sitter ennå mot meg, vi tuller og fjaser og koser oss mye mer på tur (før bare gikk vi i hver vår verden). Nå har vi en emmaljunga city cross. Kjempe fornøyd, den tar faktisk ikke mer plass i bilen (jeg har hundebur som ble spesial laget til bil med tfk!). Men det er en mindre vogn og passer kanskje ikke ut hele vogn perioden om du har planer om å bruke vogn til ungen blir 4år. Ikke særlig tyngere å trille (andeledes), men noe joggevogn er det ikke! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141097882-skal-jeg-velge-en-tfk-joggster-twist-fordelerulempersynspunker-mottas-med-takk/#findComment-141101066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke X 4 Skrevet 7. desember 2009 #6 Del Skrevet 7. desember 2009 Hadde ikke ville valgt en vogn som TFK fra nyfødt. Fordi: Babyen må sitte vendt fra en i sportsvogndelen, og det vil du kunne savne. Du får en helt annen kontakt med barnet på trilleturene om du velger en vogn hvor barnet kan sitte vendt mot deg. Jeg har tre barn og har hatt veldig mange vogner, kunne ikke lenger tenke meg å ha en liten baby vendt fra meg i vogna. Det var min kommentar og mitt tips Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141097882-skal-jeg-velge-en-tfk-joggster-twist-fordelerulempersynspunker-mottas-med-takk/#findComment-141102805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #7 Del Skrevet 8. desember 2009 Du har jo ikke babyen fra deg før den slutter med bag, da, så som nyfødt er det ikke noe problem. Den ustødigheten folk snakker om skjønner jeg ikke helt. Har brukte den på minstejenta fra hun var 1,5 til 3, og ikke vært i nærheten av å velte. (Annet enn en gang vi skulle over en stooor snøhaug, men der hadde den ganle brio'n vår sliti også) Og ang størrelse sammenlagt, så hadde vi dunpose i, og da ble ikke vogna stor i det hele tatt, selv om vi la den sammen med posen i. Den har dårlig tilgang til kurven under, men det har de fleste trehjulinger jeg har sett (unntatt OHT). Sant at bremsen må justreres innimellom, men det må man med skivebremser. Enhver vogn trenger vedlikehold, så dette har jeg ikke sett på som noe problem. Dessuten er den veldig god å trille, er smal mellom bakhjula, og ungen har god plass til å sitte helt til frem til ihvertfall 4,5 år. det var den eneste vogna jeg fant som var behagelig å sove i frem til 3 års alder (mine har alltid sovet dagsluren sin ute, både hjemme og i bhg.). I den gamle brio'n min lå jo beina til ungen utenfor vogna i flere måneder Jeg er iallfall veldig fornøyd. Den er litt åpen, men dette løste jeg ved å brukte enten den integrerte myggnettingen eller stormtrekket om det blåste mye. Om du ikke liker å snu ungen fra deg i det bagperioden er over, så kan det jo bli ett problem. Jeg satser personlig på at den nye baggen deres kommer innen mitt neste barn er 5-6 mnd (babyen kommer i januar), og den skal man kunne bruke som sportsvogndel frem til barnet er 18 mnd. Men det er min (veldig lange, ser jeg) mening. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141097882-skal-jeg-velge-en-tfk-joggster-twist-fordelerulempersynspunker-mottas-med-takk/#findComment-141106639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå