Gå til innhold

Når fikk barnet ditt jeksler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille knert har fått en jeksel. Han er 14 mnd. Er dette de såkalte ettårs jekselene? Han har sju fortenner fra før, men ingen hjørnetenner....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pjokken min er snart 16mnd, har nettopp fått alle 2års jekslene(tror jeg de heter). Ikke fått hjørnetenner. har altså totalt 12 tenner.

Skrevet

Tulla på 22 mndr holder på å få de to siste 2-årsjekslene nå, og det var en lang periode før hun begynte å få 2-årsjekslene siden hun fikk tenner sist. Husker ikke helt når de første jekslene kom, men jeg tror det var omtrent da hun var ett år. Tror det første settet med jeksler kalles ettårsjeksler. Tulla har ihvertfall nå 18 tenner (8 fortenner, 4 hjørnetenner og 6 jeksler), og får snart de siste to :-)

Skrevet

Min fikk sine to første jeksler for litt siden, da hun var ca 1 år. Nå er hun 14 mnd gammel og den første hjørnetanna er på vei opp, så nå har hun totalt 11 tenner. De første jekslene kommer vanligvis mellom 10 og 14 mnds alder har jeg lest, altså før hjørnetennene=)

Skrevet

Her er jekslene nede på vei opp nå, Bo er 13 mnd. Ingen hjørnetenner enda, ei heller alle "sidefortenner" (mangler én)

Skrevet

Teo blir straks 14 mnd og har 12 tenner, han har ikke hjørnetennene bare de 4 fortennene oppe og nede og 2 jeksler oppe og nede.

Jekslene fikk han for ca 1,5 mnd siden.

Skrevet

Mini er 19 mnd, og er nok sein med tennene. Fikk sine første når han var 6 mnd, er nå 19 mnd og har 4 nede og snart 4 oppe :)

Jekslene har vi ikke sett noe til enda...

Skrevet

Jenta vår er 17 mnd. og har en jeksel i overkjeven som er igjennom, og en som såvidt er igjennom. Det har vært en lang og smertefull prosess :( Nå har jekslene nede begynt å røre på seg, samtidig med hjørnetennene oppe. Ny runde feber... Gruer oss allerede til neste jekselrunde med 2-års jekslene...

Skrevet

13 mnd her..to oppe og to nede...har tilsammen 11 tenner nå..er 15 mnd

Skrevet

Har ikke tenkt 1 sekund på jeksler jeg..Snuppa var veldig sein med tenner. Fikk sine første 2 når hun var 8 mnd.

Har nå tilsammen 8 tenner. 2 nede og 6 oppe,derav 2 hjøretenner og 4 fortenner,med hull på begge sider :-)

Var til kontroll idag og da sa helsesøster at jekslene var på vei. Så da har vi vel nye runder med styr og uroligheter...travle tider når disse tennene skal ut altså...få de ut fortest mulig..alle sammen,så er vi ferdig med det...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...