Gå til innhold

ang temping... noen eksperter som kan gi meg "fasiten"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bruker ladycomp og leser av basaltemp hver morgen.

men så lurer jeg på hva den egentlig ser etter?

regner med det er tempforandringer, men hvordan er en tempkurve i en vanlig syklus og i en "gravid"-syklus?

vet det er noe med at tempen faller og stiger en halv grad eller noe sånnt, men når gjør den det?

noen som vet hva jeg skal se etter?

(er første syklusen jeg måler og er veldig spennt og prøver å "tyde" tegnene litt og forstå hva som skjer ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bruker Babycomp og har brukt den siden juli. Det med temping tok meg litt tid å forstå, men når man først har skjønt det er det veldig enkelt :) Skal prøve å forklare veldig enkelt:

Det er ikke så lett å "se" noe ved bruk av babycomp/ladycomp, den synlige kurven får du egentlig først når du skriver det opp og tegner opp en kurve, DA ser du teperaturfasene ganske godt. Jeg skjønte ikke det før jeg meldte meg inn på www.fertilityfriend.com og skrev ned alle funnene jeg hadde via babycompen der.

Så, når du temper og du har hatt EL stiger tempen litt i fht hva du lå på i perioden fra mens til EL. En enkelt stigning er ikke nok for å bekrefte at EL har vært, derfor er det lettere å se når man får målingene skjematisk fremstilt. Tempen må ha steget og blitt værende i den "nye høyden" noen dager før man kan være sikker på at EL har vært.

Når mensen kommer faller den igjen. Om man blir gravid, blir temperaturen værende i samme høyde som etter EL, eller den kan stige ytterligere, dette er helt individuelt.

Hvis du skal få skikkelig oversikt vil jeg anbefale deg å sjekke ut fertilityfriend. Det står også masse nyttig info på www.pernille.info

Masse lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...