Gå til innhold

Stellebord/kommode

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min kunne tenke oss en stellekommode med skuffer, men uten badebalje.

Eneste dumme er at med sånne stellekommoder så steller man babyen "på tvers", siden til ungen mot deg.

Jeg syns det hadde vært lettere å stelle ungen når den ligger med bena mot meg.

Har sett på stellebord som det bare er to hyller under (typer fra Troll og Brio), men syns det blir litt lite lagringsplass..

Hva er erfaringene deres og hvor kan jeg få tak i en stellekommode som jeg kan stelle barnet mitt mens han ligger med bena mot meg??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141096491-stellebordkommode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sett meg ut en stellekommode fra ikea, den har 3 skuffer under og stellebrettet er utbrettbart. så når det er brettet ut blir d firkantet. Kan derfor stelle barnet med bena mot meg, Men da jeg skulle kjøpe den va den blitt bytten ut med en ny modell. Og det va en slik som man må stelle barnet på siden. Den ville jeg ikke ha, så jeg har vært på leting etter denne gamle modellen. Jeg fikk tak i den den på finn.no og anbefaler deg å følge med der. Den komoden er helt genial. Men som sagt er den ute av kolleksjonen på ikea, så du bør lete på nettet...

Vi har tenkt å bygge stellebord selv. Skal kjøpe en benkeplate og noen baderomsskap til å ha under benken og overskap. Da får vi en så bred stelleflate som vi ønsker oss i forhold til plassen vi har tilgjengelig og det vi treng av lagringsplass. Det passe oss bra. :-)

Vi "bygde" stelleplass selv på vaskerommet. Satte opp en benkeplate på 60x125 cm. Fikk plass til to skittentøyskurver på hjul samt en Elfa-hylle med 4 trådkurver i under platen. Stellematten oppå ligger mot oss og ikke på tvers. Ble veldig plassbesparende og kostet ca kr 1000 totalt, mye billigere enn vanlig stellekommode med skuffer og badebalje (de vi så på kostet mellom 2000 og 3000 alle sammen). Vet ikke helt om vi skal kjøpe separat badebalje (ser det fåes kjøpt sammenleggbare badebaljer men vet ikke om de er funksjonelle eller ikke) eller bade han i vasken der inne (stor vask). Vi ser det litt an:)

Ellers så har ikea en billig og vendbar stellebenk, men den har bare en hylle under så den har kanskje ikke så mye lagringsplass. Den er uansett billig og du kan ha ungen liggende mot deg.

Annonse

stellebordet vårt har skap og to skuffer....

og vi kan stelle med beina mot oss fordi det er en utbrettbar klaff....

husker ikke navnet på møbbelserien, men den har både senger og skap også... med et sånt "bildefelt" hvor det er bildet av en giraff eller man kan bytte til prinsess....

fint bord, men noe vanskelig å sette sammen!

Helt knall at badebalja vår fra ikea får plass i skapet under....

skal si ifra om jeg finner ut hva det heter jeg... vi kjøpte det ihvertfall på siljes barn og utstyr i Fredrikstad...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...