Gå til innhold

Hvorfor blør jeg igjen? Mensen allerede?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+pepperkakemannen!
Skrevet

Nå er det snart 8 uker siden jeg fødte. Det sluttet vel å blø for 3-4 uker siden, men i dag begynte det plutselig igjen! Det ser litt "utvannet" ut, og det er ikke sånn kjempemye, så jeg er litt i tvil om hva det kommer av, og om det kan være noe å bekymre seg for. De sa på sykehuset like etter fødselen at jeg kom til å få en frisk blødning igjen 10-12 dager etter fødselen, men den så jeg aldri noe til. Kan det være det som kommer nå? Eller kan det være mensen? *grøss*

Jeg fullammer forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mensen. Jeg har sluttet å tro på myten om at hvis man fullammer så utsetter det mensen. Det skjedde ikke med meg og ikke med noen av venninnene mine. Fullammet alle sammen, ei fikk igjen 4 uker etter, ei 2 måneder etter og jeg 3 måneder etter. Tror det er heeelt tilfeldig når man får igjen.

Skrevet

Fikk mensen min etter 6 uker, så fullt mulig ja ;) Til tross for fullamminga..

Skrevet

Svarte! Jeg gidder egentlig ikke å få mensen igjen nå, jeg hadde jo håpet på i hvert fall noen måneder til uten...

Men i dag er det bare blodspor, laaangt ifra vanlig mens. Jeg er forvirret!

Skrevet

Jeg hadde noe lignende for ca 2 uker siden, dvs 5 uker etter fødsel. Jeg hadde ikke blødd noe på et par uker, og begynte å lure på om det kunne være mensen. Nå er jeg ikke 100% sikker, men tror ikke det var mensen. Viste seg å være mye mindre blødning enn det jeg vil kalle en vanlig mensen. På 6 ukers kontrollen mente legen min det bare var slutten av renselsen, men får se om jeg får en ny blødning igjen om 2 uker da... Håper ikke det var mensen jeg heller...

Skrevet

Jeg fullammet til 6 mnd, gutten min er 11 mnd snart, ammer ennå. Fikk mensen denne måneden! Men kjenner flere som fikk den igjen tidlig....

Skrevet

Blodsporene tok seg opp i løpet av dagen, men jeg vil fortsatt ikke kalle det ordentlig mens. Det er så lyst av farge og lite i mengde at jeg ikke syns det ligner noe særlig. Har heller ikke hatt noen smerter, og det har jeg vanligvis ved mens. Det kan vel være litt renselse som henger igjen, jeg blødde jo veldig lite mens det stod på. Jeg finner vel ut av det om en måneds tid, hehe ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...