sweety72 Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har så vondt i halsen, men har ikke feber selvom det føles slik. Vært på legevakta og sjekket, det var virus så det er ikke mye de kunne gjøre. Det er kjempe ubehaglig. Har dere noe gode tips? Har tatt haugvis av Resepsils uten at det hjelper noe særlig. Glemte å si at jeg er i uke 19.
LivK har født Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Kamille te lindrer ganske godt, og ellers kan man ta Paracet smertestillende når man er gravid. Hjelper godt mot vondt i halsen. Er ikke alltid gøy å proppe i seg tbl når man går gravid, men Paracet skal være greit. Går ihvertfall an å ta til natta, det er jo gjerne da det er værst med vondt i halsen. God bedring!
*Idae123 Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Kok opp varmt varnn, ha 1-2 spiseskjer honning,, ha reven fersk ingefær, og sitron oppe i... drikk noen kopper av dette om dagen så blir det bra... hjelper i hvert fall på meg.. Honning kan du fortsatt spise nå, men ikke når ungen er født og hvis en ammer...
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har ikke tro på repsils, men på strepsils (som fås på resept i Norge, i Sverige kan det kjøpes på akopteket uten resept), det kan tas av gravide. Vet ikke hvordan det er med curamed (råmelkstabletter), om gravide kan spise det.
nutri Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 prøv Fribol host/hals sugetabletter på apoteket, gode, og effektive
nutri Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Strepsils (som inneholder antibakterielt stoff) får du ikke tak i Norge lenger, er ikke markedsført her. (selges reseptfritt i England, Spania og mange andre land) Repsils er ikke det samme. Men du kan prøve å gurgle halsen med hydrogenperoksid Virker desinfiserende og fås også kjøpt på apotek.
Fifrildi Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Lag te på fersk ingefær. Hjelper forbløffende mye. Bare skjær ingefær i biter og ha over kokende vann, trekkes "en stund".
Mjølkekua Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Huff - stakkars.. Jeg sitter hjemme i dag med skikkelig vondt i halsen og feber - så jeg vet hvordan du har det. Har ikke vært hos legen - venter en dag til for å se om det blir bedre. Er hoven i halsen og mandlene, men er sikkert virus som du har. Har akkurat blitt frisk etter influensa med omgangssykesymptomer, så dette passer utrolig dårlig. Er kanskje lillegull i barnehagen som drar med seg alaskens hjem.... Hvordan går det med deg i dag? Jeg må også takke for råd her på siden, får vurdere en tur på butikken for å kjøpe ingefær. Irriterende nok kastet jeg en halv ingefær i går som begynte å bli litt sliten.
sweety72 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2009 Jeg anbefaler å ta en tur til legen siden du har feber også, jeg hadde ikke feber, slik at du får sjekket om det ikke er streptokokker. Jeg er fortsatt forskjølet og tett i nesa, er blitt lei nå, burde ha blitt ferdig til nå. Det virker som den tar sin tid. Håper at det går over snart. God bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå