Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Er det greit at besteforeldre kjøper inn gaver til hele pakkekalenderen uten å høre om jeg vil ordne det selv først, at de kommer med ferdig fylte julestrømper, alltid skal overgå våre bursdags og julepresanger, kjøper inn utstyr/gardiner til barnerom osv uten å høre hva vi liker? Listen er uendelig.. Vet jeg høres utakknemlig ut, har jo vedens beste besteforeldre, men har jo lyst å ha mine egne tradisjoner med barna også..
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 JEG synes dette er helt i orden :-) Svigermor lager pakkekalender hvert år, de kjøper ofte de dyreste presangene osv, og jeg er nå bare inderlig glad for å slippe selv, hehe... Men, dette er noe hver enkelt må føle på, og om du ikke synes det er greit, så synes jeg du bør gi beskjed på en fin måte om at du gjerne ønsker å ordne det selv. Å kjøpe ting uten å spørre om smak er noe annet, det er litt over grensen. Ellers så tåler jeg en del, men direkte innblanding i barneoppdragelsen (f.eks hadde kledd på barnet mitt mer klær og sagt ting som "mamma klarer visst ikke kle på deg godt nok") eller total ignorering av ting vi ber om/sier i forhold til dette (f.eks stapper i en 7 mnd gammel baby sjokolade etter vi har sagt nei) ville vært for mye innblanding for min del.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Enig med deg. Besteforeldrene har hatt sine barn og sine tradisjoner og ting de gjorde med barna, nå må de la oss få lov å ha det like koselig med våre barn. Greit det er godt ment å kjøpe julekalender pakker og slikt, men man har jo tross alt lyst å gjøre noe selv også. Jeg har iallefall syntes det har vært kjipt om mine gutter KUN husker at det var farmor eller mormor som ordnet julekalender. Og at jeg aldri gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Vanskelig dette her, ofte er det jo lite som skiller det å hjelpe til og å ta styringen synes jeg..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Jeg hadde ikke likt det. De kan høre med dere først, det er dere som er foreldrene. De har hatt sine sjanser til å gi sine barn/dere alt dette da dere var små, synes at dere skal få sjansen til å ordne slikt for deres egne barn. Dette er å overstyre.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Å Alva, akkurat det du mener om for mye innblanding hanskes jeg med hver gang i omgås besteforeldrene på farsiden. Jeg har sagt i fra på tusen måter tusen ganger. Men det blir bare ledd bort og oversett. Jeg er så sliten av det. Har du noen gode råd til meg? Sist jeg prøvde å si fra litt mere bestemt enn jeg har gjort før, så ble svigermor dritsur på meg og sa hun ikke ville være her mere.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Jeg gav beskjed om at jeg selv ønsket å kjøpe inn ting til julekalenderen i år, så da kjøpte de bare til ca 1/3 av kalenderen (det var allerede innkjøpt da jeg nevnte dette), så ordnet jeg resten.. de synes jo det er så gøy selv, men det synes jo jeg også Ikke så gøy hvis de vokser opp å bare husker at besteforeldrene ordnet alt, mens mamma ikke gjorde noe sånt. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Det er så vanskelig å si i fra om dette også synes jeg, redd for å bli oppfattet som utakknemlig.. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Du kan jo lage din egen, og ha besteforeldrekalenderen på rommet til ungene?? Herlige besteforeldre du har til ungene! Jeg og vil!!!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 De er kjempeflotte besteforeldre, absolutt. Fikk kjøpt mesteparten av gavene til kalenderen i år selv da, siden jeg sa jeg gjerne ville kjøpe selv også. Må vel bli flinkere til å si ifra.. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Lurer bare på hva andre tenker rundt dette temaet:) HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Ja, kommunikasjon er første bud. Jeg kjenner ei bestemor som innredet et barnerom hjemme hos seg selv. Kanskje hun kan gjøre det? Der er det bare hun som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #13 Skrevet 6. desember 2009 ang kalender.. det er vanskelig. i fjor hadde vi unntakstilstand her i gården. vi var separert og ungene skulle feire uten pappa for første gang ( i år er jeg alene uten unger). de fikk pakkekalender av meg som vanlig... så kjøpte farmor sjokoladekalender til begge to "nye" besteforeldre på begge sider kjøpte en godterikalender til hver av dem husker ikke, men lurer på om ikke min mior kjøpte kalender også... i allefall endte de opp med 4 eller 5 kalendere hver og de ble så lei begge to at de bare åpnet dem og spiste opp alt godteriet lenge før julaften (elste er 12 år) og jeg var ikke bare fly forbanna men forferdelig skuffet over dem. MEN jeg skjønner at det ble bare tull! ville satt kjempe pris på om de kunne kjøpt noen kalendergaver jeg hva med å be de som kjøper kalendere om å hjelpe til med kalendergaver da? du kjøper noen, og besteforeldrene kjøper noen? legger til at i år har vi bare pakkekalenderen
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #14 Skrevet 6. desember 2009 20.41: det har hun allerede gjort, skikkelig barnerom med barnegardiner, 2 senger (sprinkelseng og vanlig seng), lekekrok og hele pakka:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå