Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min får MME og har fått malt i flasken hele tiden for å få til avføringen. Måtte redusere litt på malten da han fikk vondt i magen av den. Magevondten gikk bort og han fikk likevel bæsjet hver dag. Men så stoppet det plutselig opp. Nå har han ikke bæsjet på 5 dager! Har prøvd å gi mer malt, men skjer ingenting. Han har ikke hatt vondt i magen før i dag, i dag har han prompet fælt og hatt veldig vondt i magen. Moren min sier at det kan være at han tar opp alt han spiser sånn at han ikke trenger å bæsje så mye, men jeg syns det høres litt rart ut. Jeg har hørt at på MME skal man bæsje hver dag. Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at noen har brukt termometer og stimulert tarmen for å få igang bæsjing dersom babyen er veldig plaget.

Hvor gammel er han da? Jeg ammer jo bare, men merket at bæsjemønsteret forandret seg ved 3 måneders alder. Da gikk det fra daglig til ca 2-3 dager mellom hver gang. Nå er han 5 mnd og har egynt ,ed grøt, og vi er tilbake til bæsj daglig igjen :)

Skrevet

Har prøvd termometer, men vil være forsiktig med det. Helsesøsteren vår advarte mot å bruke det for mye, bare hvis det var skikkelig krise. Han er 4 mnd, har begynt litt med grøt nå, kanskje det blir bedre når han begynner på en full porsjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...