Gjest Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Har lest en del innlegg her nå, og lurer litt på hva kriteriene for å få resept på dette er? Slik jeg har forstått så kan man få det etter bare få måneder med prøving.. Noen som kan forklare meg litt hva det går i? Vi har prøvd i 5mnd nå, dette barnet er planlagt i over ett år før vi begynte prøvinga, så vi merker det tar litt på.. (vet 5mnd ikke er lenge, men for oss er det det akkurat nå..). Skal til en gu hos legen i morgen for å sjekke at alt er ok der nede. Lurer på om jeg skal ta opp dette med Pergo, men vil gjerne høre litt mer om det.. Håper noen har tid til å svare meg i kveld!
LHHR Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Pergo er vel neppe løsningen for alle. Selvom det kan hjelpe noen. Er i min 16pp, tok opp spørsmålet med både fastlege tidligere i år og min gynekolog i august, begge ville ikke uten videre gi meg pergo. Du kan jo godt spørre om pergo er noe for deg. Lykke til!!
K ♥ tærten Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Hei. Jeg er i en ganske lik situasjon for deg. Vi planla også i nesten ett år før vi begynte prøvingen, sluttet på p-piller i okt 08 og har prøvd i 5 pp uten hell. Jeg var hos gyn forrige mnd fordi jeg sliter med veldig lange og uregelmessige sykluser så 5 pp har tatt 7 mnd, og ikke fordi det ikke hadde klaffet ennå. Vi har jo ikke prøvd så lenge, men jeg skjønner deg veldig godt at det føles som en evighet! Hun sjekket meg med UL og blodprøver og konklusjonen var at jeg hadde PCO eggstokker, men ingen hormonforstyrrelse. Jeg har EL av meg selv hver mnd, men fordi jeg har så lange sykluser og de ikke har blitt noe bedre nå over ett år etter pilleslutt, mente gyn det var på tide med litt hjelp. Jeg fikk derfor resept på pergo for hun mente den kunne gi EL litt ekstra piff
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Takk for svar! Jeg tenker jeg skal spørre om det er noe jeg kan prøve nå for å få fortgang på det eller om vi bare må prøve videre... Det viktigste er jo at alt er ok der nede.. Hadde for litt over et år siden enorme smerter i den ene siden nedentil og han på legevakta mente det bare var en vanncyste og smertene ville gå over etter et par timer. Fikk smertestillende og etter noen timer var jeg fin i formen igjen, bare litt øm. Men jeg har ikke undersøkt om det faktisk var en vanncyste, han gjorde ikke annet enn å kjenne litt på magen min før han satt en diagnose. Så jeg er litt spent for i morgen.. Håper og krysser fingrene for at alt er friskt og i orden!!! Lykke til videre med prøving dere og!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå